ببینید ، سراب تاریخی نیلوفر کرمانشاه جان دوباره گرفت

به گزارش لیسون، سراب تاریخی نیلوفر کرمانشاه پس از طی یک دوره خشکسالی با بارش های برف و باران حیات دوباره به خود گرفته است.

ببینید ، سراب تاریخی نیلوفر کرمانشاه جان دوباره گرفت

به گزارش خبرنگاران، سراب نیلوفر دریاچه کوچکی است که در حدود 20 کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه نهاده شده این دریاچه تا اواسط دههٔ هشتاد مملو از گل های نیلوفر آبی بود و در فصول گرم سال غنچه ها و برگ های آن سر از آب برآورده و قسمت زیادی از آن را می پوشاند.

سراب نیلوفر پنجاه و پنجمین اثر طبیعی ملی است که به وسیله سازمان میراث فرهنگی از 27 اسفند 1387 در لیست میراث طبیعی ایران نهاده شد و اطراف این سراب تأسیسات رفاهی گردشگری و پارک تفریحی احداث شده است.

در سال های 1387 و 1394 سراب نیلوفر 2 بار به طور کامل خشک شد در شهریور 1400 اعلام شد که بر اثر خشکسالی دبی سراب نیلوفر نسبت به سال های پربارش قبلی 80 درصد کاهش پیدا نموده و در هشت مرداد 1401 اعلام شد که سراب نیلوفر به علت عواملی همانند حفر چاه های عمیق 120 متری و کشت محصولات آب بر مانند هندوانه، ذرت و سیب زمینی به وسیله کشاورزان منطقه به شدت در معرض خشکی قرار گرفته است و محتمل است طی روزهای آینده یا پس از کشت دوم به طور کامل بخشکد.

در 29 مرداد 1401 اعلام شد که سراب نیلوفر به طور کامل خشک شده و بستر آن ترک برداشته و تنها چند چاله کوچک در آن کمی رطوبت دارد.

اما این روزها دوباره با بارش های برف و باران در منطقه سراب نیلوفر جان دوباره گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2194

به "ببینید ، سراب تاریخی نیلوفر کرمانشاه جان دوباره گرفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "ببینید ، سراب تاریخی نیلوفر کرمانشاه جان دوباره گرفت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، سراب تاریخی نیلوفر کرمانشاه جان دوباره گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید