در نیمه نخست سال جاری 1004 جهانگرد خارجی به استان مرکزی سفر کردند

به گزارش لیسون، ایسنا/ براساس گزارش های بدست رسیده، در نیمه نخست سال جاری 1004 جهانگرد خارجی به استان مرکزی سفر کردند.

در نیمه نخست سال جاری 1004 جهانگرد خارجی به استان مرکزی سفر کردند

مسعود فرخی با اشاره به فعالیت 30 اقامتگاه بومگردی در استان مرکزی اظهار کرد: شهرستان محلات با 7 اقامتگاه و شهرستان دلیجان با 5 اقامتگاه بیشترین شمار این اماکن را در خود جای داده و همیشه میزبان جهانگردان هستند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر هفت اقامتگاه بومگردی در سطح استان در دست ساخت است که سه اقامتگاه در اراک، دو مورد در محلات یک مورد در شهرستان شازند و یک مورد در شهرستان فراهان قرار دارند.

فرخی با بیان اینکه شهرستانهای آشتیان و فراهان نیازمند ساخت اقامتگاه های بومگردی بیشتری هستند، اضافه نمود: در شش ماه نخست امسال بالغ بر 37 هزار و 486 نفر جهانگرد در استان مرکزی اقامت داشتند و 45 هزار و 351 نفر از اقامتگاه ها استقبال کردند، البته با توجه به اقلیم و جغرافیای استان مرکزی عموما در نیمه نخست سال استقبال جهانگردان از اقامتگاه های بومگردی بیشتر از نیمه دوم سال است.

وی اضافه نمود: در شش ماهه اول امسال 1004 جهانگرد خارجی نیز به استان سفر کردند و در اقامتگاه های بومگردی استان نیز اسکان داشتند.

معاون جهانگردی استان مرکزی توضیح داد: با توجه به غنای بافت روستایی استان مرکزی، برگزاری رویدادها و جشنواره هایی مانند جشنواره برداشت محصول در روستاها می تواند زمینه جذب جهانگردان را فراهم کند.

فرخی گفت: وجود روستاهای خاص و بکر در استان مرکزی فرصت مغتنمی برای توسعه جهانگردی پاییزی است و جشنواره هایی چون جشنواره انار ساوه، انگور هزاوه، جشنواره انار در روستای خورهه محلات و اماکنی چون تالاب میقان اراک، طبیعت پاییزی روستاهای هدف جهانگردی وفس، انجدان و جاده سرسختی شازند، باغات شهرستان خنداب و...می توانند مقصد جهانگردان پاییزی باشند.

وی تاکید نمود: برای توسعه اقامتگاه های بومگردی، اقدام به پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی اداره کل میراث فرهنگی می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1402 بروزرسانی: 20 آبان 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2273

به "در نیمه نخست سال جاری 1004 جهانگرد خارجی به استان مرکزی سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نیمه نخست سال جاری 1004 جهانگرد خارجی به استان مرکزی سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید