ادامه مخالفتها با منشور اصول اسلامی در فرانسه

به گزارش لیسون، خبرگزاری خبرنگاران- سه فدراسیون اسلامی مهم در فرانسه، منشور اصول اسلام در این کشور که توسط دولت مکرون تهیه شده است را تایید نکردند.

ادامه مخالفتها با منشور اصول اسلامی در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سه فدراسیون اسلامی منشور اصول اسلام در فرانسه که با هدف جلوگیری از مداخله کشور های خارجی در امور مذهبی مسلمانان تبیین شده را تایید نکردند.

تلویزیون فرانس بیست و چهار گزارش داد: منشور اصول اسلام در فرانسه تحت فشار قوه مجریه توسط شورای مسلمانان فرانسه تصویب شد. این متن، مداخله خارجی ها و اسلام سیاسی را رد می نماید. هیاتی از شورای مسلمانان فرانسه دیروز از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور به حضور پذیرفته شد.

گزارشگر این شبکه گفت: اعضای شورای مسلمانان فرانسه با هدف ارائه منشور جدید اصول اسلام در فرانسه با امانوئل مکرون ملاقات کردند. این متن در روز یکشنبه تصویب شد و رئیس شورای مسلمانان فرانسه از تصویب آن ابراز خرسندی کرد.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان محمد موسوی رئیس شورای مسلمانان فرانسه را پخش کرد. وی گفت: تبیین مجدد این اصول، مسئله بسیار مهمی است. جنبه های تربیتی این متن به روشنی تاکید می نماید که اصول اعتقادات مسلمانان کاملا با اصول جمهوری منطبق است.

گزارشگر اضافه کرد: امانوئل مکرون نیز از تعهد روشن و شفاف (این منشور) به جمهوری تمجید کرد. منشور یاد شده با فشار مکرون تصویب شده است. از زمان سخنرانی مکرون در هشتم ماه اکتبر در باره جدایی طلبی اسلامی و اسلام افراطی و بعد از قتل ساموئل پاتی (آموزگار فرانسوی به دست یک افراط گرا) و همچنین حمله تروریستی نیس، رئیس جمهور فرانسه نهاد های اسلامی در فرانسه را برای اصلاحات تحت فشار قرار داد. این منشور با ده بند، مبنایی برای ایجاد یک شورای ملی ائمه با هدف تایید ائمه جماعات در فرانسه خواهد بود.

فرانس بیست و چهار بخش دیگری از اظهارات محمد موسوی را پخش کرد. این منشور همچنین اجازه می دهد استفاده ابزاری از اسلام با اهداف سیاسی و هر گونه مداخله کشور های خارجی در عمل به فرایض مسلمانان را رد کنیم.

گزارشگر اضافه کرد:، اما این متن انتقاد ها و اختلاف نظر هایی را به دنبال داشته است. گرچه محمد موسوی از اتحاد ایجاد شده در راس شورای مسلمانان فرانسه (برای تصویب این منشور) تمجید نموده است، اما سه فدراسیون (اسلامی) هنوز این منشور را امضا ننموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1357

به "ادامه مخالفتها با منشور اصول اسلامی در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مخالفتها با منشور اصول اسلامی در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید