ارائه خدمات استاندارد سنجی به شرکتهای خارجی توسط دانش بنیان ها

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، بیژن جهانبخشی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت با تأسیس یک آزمایشگاه انجام تست های پیشرفته شروع به کار نموده است. محصولاتی در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، رادیو، مخابرات، برق و الکترونیک در این آزمایشگاه مورد آزمون قرار می گیرند.

ارائه خدمات استاندارد سنجی به شرکتهای خارجی توسط دانش بنیان ها

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: شرکت های مختلف، ادارات و نهادهای ناظر دولتی این محصولات را برای آنالیز در این واحد، مورد آزمون و آنالیز قرار می دهند. علاوه بر این، گاهی محصولات دانش بنیان یا محصولاتی با فناوری بالا که برای آن استاندارد خاصی تعریف نشده است، به ما ارجاع داده می گردد تا ضمن انجام آزمون، برای این محصول استاندارد تعریف گردد.

این فعال دانش بنیان، ضمن ارائه شرح بیشتر در خصوص فرایندهای انجام آزمون های فنی، گفت: بعضی شرکت ها احتیاج دارند که محصول آنها در سطح بین المللی مورد شناسایی و تأیید قرار گیرد. به همین دلیل گواهینامه ها و استانداردهای لازم را اخذ نموده ایم تا در سطح بین المللی بتوانیم آزمون ها و آزمایش های لازم را روی محصولات مختلف انجام دهیم.

وی ادامه داد: بدین واسطه سطح کیفیت و کارایی این سازمان ها از جنبه های مختلف، مورد آنالیز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای مثال یک شرکت انگلیسی که توسط ایرانیان مقیم آن کشور محصولات فناورانه فراوری می نماید، در حال مذاکره با ما برای استفاده از خدمات آزمایشگاه است. شرکت هایی از ترکیه نیز محصولات خود را جهت انجام تست های استانداردسنجی به ما ارائه نموده اند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اعلام کرد: از سوی یک نهاد دولتی در کشور آذربایجان دعوت شده ایم تا در آن کشور نیز یک واحد آزمایش سطح فناوری و استانداردسنجی محصولات مختلف را ایجاد کنیم. امیدوار هستیم تا در آینده نزدیک، صادرات خدمات فنی و مهندسی، بیشتر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1590

به "ارائه خدمات استاندارد سنجی به شرکتهای خارجی توسط دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات استاندارد سنجی به شرکتهای خارجی توسط دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید