اسپانیا: کرونا رقابت آمریکا و چین را تشدید می نماید

به گزارش لیسون، وزیر امور خارجه اسپانیا در مصاحبه ای گفت اعتقاد دارد شیوع ویروس کرونا سبب تشدید رقابت میان آمریکا و چین خواهد شد.

اسپانیا: کرونا رقابت آمریکا و چین را تشدید می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آرانچا گونزالز لاجا وزیر امور خارجه اسپانیا معتقد است که در پی شیوع ویروس کرونا، رقابت میان آمریکا و چین تشدید خواهد شد.

آرانچا که با روزنامه الموندو مصاحبه می کرد، گفت: این، رقابتی راهبردی میان آمریکا و چین است که تشدید خواهد شد.

گونزالز لاجا با تایید این موضوع که شیوع ویروس کرونا نابرابری میان نیمکره شمال و جنوب را افزایش خواهد داد، گفت، دست کم در مرحله نخست ما از آفریقا فاصله خواهیم گرفت مگر آنکه شبکه ای ایجاد کنیم که به کشورهایی که در نیمکره جنوبی با این بحران روبرو هستند یاری گردد.

وزیر خارجه اسپانیا در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد پس از این بحران دنیای، نظمی جدید در دنیا شکل بگیرد، گفت: جنبش هایی که شروع شده است، شدت خواهد گرفت؛ رقابت ژئوپلتیکی و این موضوع که اروپا باید درباره نقش خود شفاف باشد، لازم است. آیا ما مستقل هستیم یا دنباله رو شده ایم.

در حالی که بانک اسپانیا پیش بینی نموده که رشد ناخالص داخلی اسپانیا در سال 2020 تا 13 درصد افت خواهد داشت، وزیر خارجه اسپانیا گفت که بسیار سخت خواهد بود پیامدهای این بحران را کاهش داد.

تعداد قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا طی روزهای اخیر روندی کاهشی داشته و بر اساس آخرین آمار، حدود 223 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 22 هزار و 900 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 969

به "اسپانیا: کرونا رقابت آمریکا و چین را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا: کرونا رقابت آمریکا و چین را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید