اسپیس ایکس 143 ماهواره به فضا می فرستد

به گزارش لیسون، اسپیس ایکس عملیات پرتاب 143 ماهواره به فضا را به دلیل بدی آب وهوا لغو و اعلام کرد ماموریت مذکور امروز انجام خواهد شد.

اسپیس ایکس 143 ماهواره به فضا می فرستد

قرار بود روز گذشته اسپیس ایکس 143 ماهواره را همراه یک موشک فالکون 9 به مدار زمین بفرستد اما به دلیل آب و هوای بد این مأموریت لغو شد.

این شرکت تصمیم داشت مأموریت ترانسپورت -1 را در ساعت 14:40 دقیقه به وقت گرینوویچ انجام دهد اما حدود 6 دقیقه قبل از پرتاب به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی این مأموریت لغو شد. البته اسپیس ایکس اظهار داشت این مأموریت امروز ساعت 15 به وقت گرینوویچ انجام خواهد شد.

اندی تران ناظر تولید اسپیس ایکس حدود 7 دقیقه قبل از پرتاب موشک گفت: امروز هوا برای پرتاب مساعد نیست. او در ادامه به وجود میدان های مغناطیسی اشاره کرد.

کمتر از یک دقیقه بعد تیم پروژه مأموریت را به طور کامل لغو کرد. میدان های الکتریکی خطری برای پرتاب موشک به حساب می آیند زیرا ممکن است طی عملیات مذکور به ایجاد رعد و برق منجر شوند.

مأموریت ترانسپورت -1 قرار است 133 ماهواره کوچک و 10 ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه خود به مدار زمین ببرد. با انجام این مأموریت، اسپیس ایکس رکورد دار ارسال بیشترین ماهواره همراه یک موشک به فضا خواهد شد.

بوستر موشکی که در این عملیات به کار می رود قبلاً در سال 2020 میلادی 5 بار به فضا ارسال شده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1422

به "اسپیس ایکس 143 ماهواره به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 143 ماهواره به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید