افزایش فروش سلاح های گرم در آمریکا در آستانه آغاز ریاست جمهوری بایدن

به گزارش لیسون، بر اساس گزارش ها نگرانی آمریکایی ها از تشدید تدابیر کنترل سلاح در آمریکا از سوی دولت بعدی متعلق به جو بایدن باعث افزایش فروش سلاح های گرم در این کشور شده است.

افزایش فروش سلاح های گرم در آمریکا در آستانه آغاز ریاست جمهوری بایدن

به نوشته ایندیپندنت، در این راستا گزارش شده که کلتهایی مثل جی لاک و سلاح های نیمه اتوماتیک فروش زیادی پیدا کرده اند و حتی در برخی فروشگاه ها کل موجودی آنها به فروش می رود.

یکی از وعده های کمپین ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا سرانجام دادن به خشونت مسلحانه در آمریکا است که شامل ممنوع ساختن سلاحهای تهاجمی، بستن مفرها در بررسی سوابق مربوط به اسلحه، محدود کردن انبار سلاح و سرانجام دادن به فروش اینترنتی سلاح های گرم است.

فوربس گزارش کرد، پیش بینی این برخوردها است که سبب دامن زدن به فروش سلاح های گرم شده و این فروش تا کنون نیز در نتیجه همه گیری ادامه دار کروناویروس بالا بوده است.

دنیل جیمز، یک مدیر فروش اسلحه در کالیفرنیا به این نشریه گفت: ما در حال فروش میزان بالایی از سلاح های تهاجمی هستیم.

او خاطر نشان کرد: من نمی توانم سلاح های تهاجمی را روی دیوار نگه دارم. مردم زیادی نگران ممنوعیت سلاح های تهاجمی که ما درباره اش از رئیس جمهور منتخبمان و معاونش شنیده ایم، هستند.

در حقیقت این فقط بایدن نیست که دیدگاهش درباره کنترل سلاح باعث نگرانی طرفداران سلاح شده است - کامالا هریس معاون او نیز مدتهاست که از سخت تر ساختن قوانین مربوط به کنترل سلاح حمایت کرده است. هریس در زمان کار به عنوان دادستان کل کالیفرنیا از وضع مجازاتهای شدید برای جرایم مسلحانه و پیگرد ناقضان قوانین مربوط به سلاح حمایت کرده است.

اگر چه افزایش فروش سلاح در آستانه مراسم تحلیف یک رئیس جمهور دموکرات چندان نامعمول نیست وعده های هریس و بایدن به نظر میرسد که جدی گرفته شده اند.

مارک اولیویا، مدیر امورعمومی در بنیاد ملی ورزشهای تیراندازی که به رهگیری و تحلیل فروش اسلحه می پردازد به سی ان ان گفت، قبل از پیروزی بایدن در انتخابات و در حالی که پیروزی انتخاباتی او پیش بینی می شد، فروش سلاح های گرم در ماه اکتبر 60 درصد بیشتر از سال قبل از آن بود.

او تاکید کرد: این صنعت قول کمپین بایدن را جدی گرفته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1419

به "افزایش فروش سلاح های گرم در آمریکا در آستانه آغاز ریاست جمهوری بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فروش سلاح های گرم در آمریکا در آستانه آغاز ریاست جمهوری بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید