انتخاب محمد بازوم به عنوان رئیس جمهوری نیجر تایید شد

به گزارش لیسون، دادگاه قانون اساسی نیجر، انتخاب محمد بازوم نامزد حزب حاکم به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور که بیش از 55 درصد آرا را از آن خود کرده بود، تایید کرد.

انتخاب محمد بازوم به عنوان رئیس جمهوری نیجر تایید شد

به گزارش روز دوشنبه فرانس 24 فرانسوی، دادگاه قانون اساسی نیجر انتخاب بازوم به عنوان رئیس دولت را تایید کرد. رئیس جدید دولت نیجر از دوم آوریل ، 13 فروردین کار خود را آغاز می کند. به این ترتیب، بازوم جانشین محمد ایسوفو که دو دوره پنج ساله رئیس جمهوری نیجر بود، می شود.

دادگاه قانون اساسی نیجر نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که در روز 21 فوریه برگزار شد، به این شرح اعلام می کند: محمد بازوم 2 میلیون و 490 هزار و 49 رای (55.56 درصد) و ماهامان عثمان یک میلیون و 983 هزار و 72 رای (44.34 درصد) آرا را از آن خود کردند.

7.4 میلیون نیجری در شرایطی به پای صندوق های رای رفتند که این کشور آفریقایی از نیم دهه گذشته صحنه قتل عام بی رحمانه و وحشیانه غیرنظامیان توسط گروه های تروریستی بوکوحرام و شورشیان بویژه در 2 سال اخیر بوده است.

در جریان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در نیجر،هفت نفر از اعضای کمیته انتخابات این کشور بر اثر وقوع انفجار مین، یک روز پس از برگزاری انتخابات کشته شدند.

نیجر در پی استقلال در سال 1960 از فرانسه، با کودتاهای نظامی زیادی روبرو بوده است. این نخستین بار است که در نیجر قدرت سیاسی از طریق انتخابات آزاد و دموکراتیک به رئیس جمهور بعدی واگذار می شود.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در نیجر، 30 نامزد شرکت داشتند که محمدو ایسوفو رئیس جمهوری فعلی به دلیل دو دوره حضور در پست ریاست جمهوری، نتوانست نامزد انتخابات شود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1529

به "انتخاب محمد بازوم به عنوان رئیس جمهوری نیجر تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب محمد بازوم به عنوان رئیس جمهوری نیجر تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید