اولین ملاقات وزرای خارجه عربستان و ترکیه پس از ترور خاشقجی

به گزارش لیسون، وزیران خارجه ترکیه و عربستان روز آدینه با یکدیگر ملاقات و مصاحبه کردند. این نخستین ملاقات دو طرف پس از افشای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به دست عربستان و تیره شدن روابط دو کشور است.

اولین ملاقات وزرای خارجه عربستان و ترکیه پس از ترور خاشقجی

به نقل از الجزیره، روز آدینه مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایتخت نیجریه، با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود ملاقات کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که در این ملاقات چاووش اوغلو، از ریاض به خاطر میزبانی اجلاس جی 20 که اخیراً به شکل مجازی در عربستان برگزار گردید تشکر کرد.

این نخستین ملاقات وزیر خارجه ترکیه و همتای سعودی وی از زمان بحران میان دو کشور بر سر پرونده ترور جمال خاشقجی در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه است.

چاووش اوغلو پس از این ملاقات در توئیتی نوشت که ملاقات محبت آمیز با همتای سعودی خود داشته است.

داوود اوغلو همچنین بر اهمیت روابط آنکارا و ریاض تأکید کرد و تصویری از سلام و احوالپرسی آنها با یکدیگر را پیوست توئیت خود کرد.

وی نوشت: همکاری ترکیه و عربستان نه تنها به نفع کشورهای ما بلکه به نفع کل منطقه خواهد بود.

کوشش رسمی برای اصلاح روابط دو کشور پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان پیش از شروع نشست جی 20 شروع شد.

روابط ترکیه و عربستان از سال 2018 و پس از افشای ترور خاشقجی به پایین ترین سطح خود رسیده و آنکارا و ریاض بر سر سیاست های مربوط به درگیری های لیبی و سوریه با یکدیگر اختلاف دارند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1316

به "اولین ملاقات وزرای خارجه عربستان و ترکیه پس از ترور خاشقجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ملاقات وزرای خارجه عربستان و ترکیه پس از ترور خاشقجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید