برای کاهش وزن پیروز....

به گزارش لیسون، کاهش وزن و لاغری یکروزه به دست نمی آید و روندی تدریجی است که با داشتن برنامه غذایی متعادل و فعالیت جسمانی کافی ایجاد می گردد.چرا ترازو کاهش وزن را مختل می نماید؟

برای کاهش وزن پیروز....

برای کاهش وزن پیروز....

برای کاهش وزن پیروز ترازوی خود را کنار بگذارید.

کاهش وزن و لاغری یکروزه به دست نمی آید و روندی تدریجی است که با داشتن برنامه غذایی متعادل و فعالیت جسمانی کافی ایجاد می گردد.

چرا ترازو کاهش وزن را مختل می نماید؟

دلایل آن عبارتند از:

1- کاهش وزن به صورت تدریجی انجام می گردد و شما آن را طی هفته ها و ماه ها احساس می کنید. وزن به تدریج کاهش می یابد و سایز شما کمتر می گردد. بنابراین وزن کردن روزانه (و برخی ها چند بار در روز!) تغییر محسوسی را نشان نمی دهد.

2- ترازوهای خانگی دقت چندان ندارند و معمولاً هم به دلیل کمی دقت و هم به دلیل فرسودگی تدریجی ناشی از استفاده مداوم، وزن بدن و تغییرات آن را به طور دقیق نشان نمی دهند.

3- وزن بدن در طول روز دچار تغییرات می گردد. در ساعت های مختلف روز وزن بدن تغییر می نماید که این مسأله تحت تاثیر فعالیت بدن، کاهش آب بدن، تغییرات هورمونی (در خانم ها) صرف غذا و... است. برترین زمان میزان گیری وزن، صبح قبل از صرف صبحانه می باشد.

4- وزن بدن در روزهای مختلف فرق دارد که این مسأله ممکن است در جریان رژیم گرفتن رخ دهد. یعنی همواره به این صورت نیست که وزن روز بعد از روزهای قبل کمتر باشد، زیرا در هنگام اجرای رژیم غذایی کاهش کلی وزن بدن در یک محدوده زمانی (مثلا دو هفته یا یک ماه) مد نظر است و نه کاهش روزانه آن. در این حالت کنترل روزانه وزن موجب گمراهی و دلسردی رژیم گیرنده می گردد. بنابراین خود را از دست ترازوها خلاص کنید. ترازوها شما را حساس و نگران می نمایند و اجازه نمی دهند برنامه پیروز و موثری برای کاهش وزن خود بریزید. هر بار که وسوسه شدید روی ترازو بروید، به خود بگویید: من می خواهم تدریجاً وزن خود را کم کنم تا هم سلامتی ام به خطر نیفتد و هم لاغر ی دائمی و ماندگار داشته باشم، رفتن روی ترازو مرا حساس و ناامید می نماید. برترین راه فهمیدن اینکه در حال کاهش وزن هستم لباس های من است که در حال گشاد شدن هستند و کاهش سایز بدن است که آن را حس می کنم و نیازی به رفتن بر روی ترازو ندارم. اگر می خواهید کاهش وزن خود را با ترازو چک کنید، زودتر از دو هفته یکبار این کار را انجام ندهید.

منبع:دنیای سلامت 54

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1768

به "برای کاهش وزن پیروز...." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش وزن پیروز...."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید