بیماران کرونایی زیاد شده است

به گزارش لیسون، عمادی گفت: درحال حاضر بیماران کرونایی خیلی زیاد شده و شرایط برای همکارانم بسیار طاقت فرسا است به طوری که بیمارستان ها در حال پر شدن هستند.

بیماران کرونایی زیاد شده است

به گزارش خبرنگار آخرین یافته ها از ویروس کرونا امشب 28 تیرماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور حمید عمادی متخصص بیماری های عفونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حمید عمادی متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه ویروس همان ویروس است، اما برخی از مردم نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند گفت: سرماخوردگی در تابستان مرسوم نیست، اما با علائم ویروس کرونا اشتباه نکنیم.

او با اشاره به اینکه مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی مانع از رسیدگی به بیماران کرونایی می شود اظهار داشت: متاسفانه بیماران کرونایی خیلی زیاد شده و شرایط برای همکارانم بسیار طاقت فرسا است به طوری که بیمارستان ها در حال پر شدن هستند و امیدواریم بتوانیم این موج را کنترل کنیم تا جوابگوی مردم باشیم.

عمادی با اشاره به اینکه الان به دلیل آمار بالای مبتلا شدگان اوضاع بحرانی شده است اضافه نمود: غربالگری درستی اجرا شده، الان بیماری شدیدتر نشده است. البته تعداد کسانی که به آی سی یو نیاز دارند زیاد شده است.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه متاسفانه ترس از کرونا مردم نسبت به قبل ریخته است گفت: بیماری به صورت جدی در حال گسترش است، علائم بیماری کرونا تب، خستگی، بدن درد، سردرد، اسهال، تهوع و علائم گوارشی است همچنین می توان به از دست دادن حس بویایی، چشایی، تنگی نفس نیز اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه اگر علائم خفیف بیماری را دارید نیازی به انجام دادن تست نیست اضافه نمود: باید افرادی که زمینه بیماری دارند حتماً تست کرونا بدهند، این افراد حسابشان از افراد جوان و سالم جداست.

عمادی با اشاره به اینکه دو نوع آزمایش کرونا داریم که یکی از آن ها مربوط به آزمایش خون می شود، گفت: پادزهری که بر علیه ویروس ساخته می شود را در آزمایش خون چک می کنیم، متاسفانه مراجعه به مراکز خصوصی، آزمایشگاهی و تصویربرداری زیاد شده است، به مردم توصیه نمی کنیم که راسا خودشان اقدام به دادن تست کرونا کنند.

او شرح داد: در آزمایش بینی ویروس چک می شود و در آزمایش خون نیز میزان آنتی بادی و پادزهر هایی که بدن در مقابله با ویروس می سازد چک می شود.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه برخی از ادارات از کارمندان تست کرونا می گیرند اضافه نمود: حضور در مراکز برای تست کرونا به صورت شخصی توصیه نمی شود بلکه با توجه به نظر پزشک باید تست گرفته شود.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه نمود: افراد زیر 20 سال و افرادی که زمینه بیماری خاصی ندارند بهتر است با مشاهده علائم در منزل بمانند و قرنطینه شوند و در جامعه حضور نداشته باشند.

عمادی اضافه نمود: کیت های آزمایشگاهی هزینه های زیادی دارد و انجام هر آزمایش بار هزینه ای زیادی را به آزمایشگاه ها نیز وارد می کند.

او گفت: در اسفندماه مراجعات به دلیل نگرانی ها بود، اما اکنون بیمارانی که واقعا نیاز به مراجعه دارند در بیمارستان حضور دارند و غربالگری انجام می شود، اما با توجه به رعایت نکردن مردم و از بین رفتن ترس شیوع بیماری و میزان مراجعات افزایش یافته است.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه اگر بیماری شدید نیست فرد نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارد گفت: 80 درصد افراد که به بیماری مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند.

عمادی اظهار کرد: افراد مسنی که دارای دیابت و بیماری های قلبی و عروقی هستند و فکر می کنند که به بیماری کرونا مبتلا شده اند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند در غیر اینصورت سایر افرادی که حالشان بد نیست می توانند خودشان را در منزل قرنطینه کنند و به استراحت بپردازد.

عمادی با اشاره به اینکه داروی ناپروکسن برای کاهش درد توصیه می شود گفت: دارو های گیاهی در طب سنتی استفاده می شود، اما همه این موارد در مرحله آزمایش است و هنوز قطعی نشده است.

او با اشاره به اینکه امکان ابتلای مجدد افراد بهبود یافته وجود دارد و پیش بینی ها تا به امروز غلط از آب درآمده است بیان نمود: 70 الی 80 درصد مبتلایان دچار بیماری خفیف می شوند و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

این متخصص بیماری عفونی شرح داد: افراد ناقل بهتر است در خانه بمانند و به محل کار خود نفرایند و در صورت مشاهده علائم بیماری به صورت جدی به پزشک مراجعه کنند، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی می توان از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه تغذیه افراد مبتلا به کرونا به دلیل بی اشتهایی بسیار مهم است گفت: پرهیز غذایی در زمان بیماری اهمیت ندارد و هر ماده غذایی با توجه به میل بیمار توصیه می شود، تغذیه برای افراد مبتلا به دلیل دفع بیش از حد بسیار مهم است.

گراوند استاندار بوشهر در ادامه برنامه با اشاره به شرایط این استان گفت: تا 17خرداد استان بوشهر شرایط عادی داشت و تا این زمان 17 نفر فوتی داشتیم، اما بعد از درگیری استان خوزستان به کرونا با توجه به مراودات و رفت و آمد ها از 17خرداد به بعد آرام آرام وارد شرایط جدیدی شدیم.

او با اشاره به اینکه در این مدت بیش از 7هزار و 300 نفر مبتلا و 200 فوتی داشته ایم ادامه داد: بعد از بازگشایی ادارات و بازار میزان ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرد و میزان ورودی به بیمارستان ها افزایش یافت.

استاندار بوشهر با بیان اینکه عادی انگاری در رعایت ویروس کرونا باعث اوج دریافت مبتلایان شده است گفت: از دوهفته قبل با پیگیری ها و کمک ستاد کرونا محدودیت ها اعمال شد.

او با اشاره به شروع پویش استفاده از ماسک ادامه داد: 96 درصد نظام اداری و 60 درصد مردم از ماسک استفاده کرده اند؛ بنابراین این امر سبب کاهش تعداد ورودی ها به بیمارستان ها شده است.

او اضافه نمود: کم هزینه ترین ابزار مقابله با کرونا ماسک زدن است که رعایت موارد بهداشتی و شستشوی دست ها نیز به کاهش بستری و فوتی ها کمک خواهد کرد.

گراوند با اشاره به اینکه از یکی دو روز قبل استان از نظر بیماری کرونا وارد فرایند ثابتی شده است گفت: مردم از دو هفته قبل همکاری خوبی داشتند. لذا امیدوارم فرایند نزولی ادامه پیدا کند تا شاهد کاهش موارد بستری و فوتی باشیم.

راستگو معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از 22 هزار نفر در استان کرونا گرفته اند اضافه نمود: از ابتدای شروع بیماری بیش از 65 هزار نفر به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند.

او با اشاره به اینکه بیش از سه و نیم درصد فوتی داشتیم اضافه نمود: از سه هفته گذشته به دلیل جابجایی ها در استان فرایند افزایشی بیماری را شاهد بودیم لذا ارزیابی شده تا در دو هفته آینده با همکاری مردم بیماری کنترل شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان های بزرگ کشور است ادامه داد: محدودیت های گروه 3 و 4 در استان نیز اجرایی شده است، به طوری که در سطح ادارات بیش از 90 درصد، در اماکن عمومی و سایر مشاغل بیش از 60 درصد و در حمل و نقل عمومی هم بیش از 70 درصد از ماسک استفاده کرده اند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه مردم به دستورالعمل های بهداشتی توجه کرده اند گفت: تعداد مبتلایان به کرونا رو به کاهش است.

او با اشاره به اینکه فرایند کاهشی در تعداد مراجعین و بستری ها قابل مشاهده است شرح داد: شهر های دزفول، آبادان و بهبهان نیز فرایند بیماری کاهشی است، اما با توجه به تعداد بیشتر جمعیت تعداد مراجعین و بیماران بیشتر بوده است.

شریعتی با اشاره به اینکه همکاری مردم در استفاده از ماسک قابل ملاحظه است ادامه داد: برگزاری مراسم ترحیم با ممانعت بیشتری روبرو شده و همه شهر های استان با سیاست های لازم کنترل می شود.

رحیمی استاندار فارس با اشاره به اینکه سهل انگاری باعث شد امروز به تب کرونا راضی شده ایم اضافه نمود: با افزایش فرایند ابتلا به کرونا در استان شاهد شرایط قرمز در 21 شهرستان فارس هستیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد افراد استفاده از ماسک را جدی گرفته اند گفت: 91 درصد تخت ها و 93 درصد آی سی یو های بیمارستانی استان نیز درگیر بیماری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1097

به "بیماران کرونایی زیاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کرونایی زیاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید