تأمین 30 میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی

به گزارش لیسون، در نشست مجازی خیرین آموزش عالی کشور با وزیر علوم با موضوع طرح ارتقای خوابگاه های دانشجویی 30 میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی تأمین شد.

تأمین 30 میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در نشست مجازی خیرین آموزش عالی کشور با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع طرح ارتقای خوابگاه های دانشجویی که صبح امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدتقی نظرپور، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان، حسین عسگریان ابیانه، دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، جمعی از مدیران ستادی وزارت علوم و خیرین آموزش عالی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار گردید، 30 میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی تأمین شد.

در ابتدای این نشست عسگریان ابیانه، دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با تشکر از مشارکت حضوری و مجازی خیرین دانشگاهی در این نشست گفت: یکی از اقدامات مثبت اجرا شده در ستاد خیرین طرح 30،30،40 است که در آن صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه ها و ستاد خیرین به همکاری در پیشبرد پروژه های دانشگاهی می پردازند. در حال حاضر 30 دانشگاه آمادگی خود را برای حضور در این طرح به صندوق رفاه اعلام نموده اند.

محمدتقی نظر پور، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در ادامه نشست با تاکید بر اهمیت موضوع معماری در خوابگاه های دانشجویی گفت: سوال مهمی که باید در بخش ارتقای خوابگاه های دانشجویی از خود بپرسیم این است که چه خوابگاهی با چه معماری ای باید احداث گردد. فضای معماری خوابگاه تاثیر زیادی روی سلامت دانشجو دارد.

وی درخصوص تعمیرات اساسی در خوابگاه ها گفت: تعمیرات اساسی خوابگاه ها اگر با مداخله در معماری باشد، می تواند باعث افزایش سلامت دانشجوها گردد. این موضوع مورد آنالیز کارشناسانه قرار گرفته است؛ هم در زمینه احداث و هم در زمینه تعمیرات اساسی بایستی به مسئله معماری توجه کنیم چرا که همین نکات ظریف می تواند تاثیر بسیاری در نشاط و سلامت دانشجویان داشته باشد.

در ادامه نشست نیز محمدکافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تبعات دوران کرونا برای آموزش عالی کشور گفت: کرونا باعث شد بیش از پیش به کمبودها مطلع شویم. از جمله مهم ترین این کمبودها پایین بودن ظرفیت خوابگاه ها است و من فکر می کنم امروز به نهضت خوابگاه سازی در کشور احتیاج داریم.

از جمله نکات مطرح شده در این نشست از سوی خیرین می توان به اهمیت بالای تسریع در انجام طرح ها برای خیرین، شفافیت در انجام طرح هایی که خیرین در آنها حضور دارند، شفاف سازی در منابع مادی اختصاص یافته، اهمیت بحث تعهد انجام کار بخش دولتی و احترام به خیرین، توجه به ایجاد زیست بوم مناسب دانشجویی در کنار خوابگاه ها و لزوم فرهنگ سازی و آموزش اشاره نمود.

در سرانجام این نشست و پس از رایزنی های اعضای ستاد خیرین وزارت علوم، 30 میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خوابگاهی و احداث خوابگاه های تامین شد که با یاری 30٪ آورده خیرین، 40٪ صندوق رفاه و 30٪ سهم دانشگاه ها در مجموع 100 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها تامین گشت.

از جمله خیرینی که در این نشست حضور داشته و به بیان مسائل و نقطه نظرات خود پرداختند می توان به مصلی نژاد، قلم چی، جمیلی، آریا، اسپرورین، ذوالفقاری و شاه حسینی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1048

به "تأمین 30 میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین 30 میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید