تمدید ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در روسیه

به گزارش لیسون، رییس اداره معنوی مسلمانان روسیه و رئیس شورای علمای این کشور گفت: با توجه به تمدید طرح خودانزوایی خانگی تا 11 اردیبهشت ماه به دستور دولت و در راستای مقابله با گسترش کرونا در میان مسلمانان روسیه، نماز جماعت تا سرانجام محدودیت ها برگزار نمی گردد.

تمدید ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

راویل عین الدین با اعلام این تصمیم اضافه کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مراسم های مذهبی تا 11 اردیبهشت ماه برگزار نمی گردد.

پیشتر و در ابتدای طرح خود انزوای خانگی در روسیه که از آدینه دو هفته پیش در روسیه شروع شد، دمیر محی الدینوف معاون شورای مفتیان روسیه خطاب به مسلمانان این کشور اظهار داشت: مساجد مسکو به دلیل شیوع کرونا تا روز دهم ماه آوریل (سه هفته) تعطیل است.

معاون شورای مفتیان روسیه و رئیس دانشگاه اسلامی مسکو اضافه کرد که خطر شیوع بیماری کرونا را نباید نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه معمولا در گروه ریسک این بیماری، کهنسالان که والدین ما هستند قرار می گیرند، اعلام کرد: بیماری کرونا برای افراد دارای بیماریهای مزمن یا مصونیت ضعیف هم خطرناک است.

محی الدینوف اضافه کرد: برای اینکه این گروه از مردم را از مصیبت دور نگه داریم باید تماس های اجتماعی خود را کاهش دهیم. هرچقدر تماس ها کمتر باشد ویروس، شانس کمتری برای آلوده کردن ما دارد.

معاون شورای مفتیان روسیه توضیح داد: باتوجه به این چالش، با درک مسئولیت خود درقبال امنیت مردم، ما در شورای مفتیان روسیه تصمیم گرفتیم تا روز دهم ماه آوریل سال 2020 (22 فروردین ماه سال 99) نماز جماعت در مساجد مسکو شامل مسجد جامع در پراسپکت میرا، مسجد تاریخی در خیابان تاتارسکی، مسجد یادبود در پاکلونوی گاره اقامه نگردد.

وی اضافه کرد: فعالیت مرکز فرهنگی اسلامی دار نیز متوقف شده است.

محی الدینوف گفت: نمازها در این مساجد توسط روحانیون مساجد بطور انفرادی اقامه می گردد تا ذکر نام خدا در این اماکن حتی برای یک روز متوقف نگردد.

لازم به ذکر است در مسکو حدود سه میلیون مسلمان زندگی می نمایند.

جمعیت مسلمانان روسیه هم بیش از 25 میلیون نفر تخمین زده می گردد که از دیرباز در بیشتر مناطق قفقاز شمالی، مرکزی شامل ولگا، مسکو و سن پترزبورگ سکونت دارند.

تا به امروز کرونا بیش از 45 نفر را در روسیه به کام مرگ برده و افزون بر پنج هزار و 389 نفر را مبتلا نموده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 912

به "تمدید ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید