تیک آف خلبانان برتر پاراگلایدر ایران در سایت ویس قرنی

به گزارش لیسون، خبرنگاران/کرمانشاه مسئول کمیته ورزش های هوایی استان کرمانشاه از حضور 50 خلبان برتر پارگلایدر ایران در سایت ویس قرنی اطلاع داد.

تیک آف خلبانان برتر پاراگلایدر ایران در سایت ویس قرنی

محمدرضا نقدی در گفت و گو با خبرنگاران، بااشاره به صندلی سایت ویس قرنی، اظهار کرد: این سایت یکی از استانداردترین سایت های پروازی جهان است که هرساله رکوردهای مسافت پارگلایدر آسیا در آن شکسته می گردد.

وی توضیح داد: وجود دشت های گسترده در اطراف سایت ویس قرنی این زمینه را فراهم نموده تا خلبانان حاضر در این سایت پروازهای طولانی مدت و چندین ساعته داشته باشند.

مسئول کمیته ورزش های هوایی استان کرمانشاه اضافه نمود: همچنین امکان انجام پرواز در هر چهار جهت روی سایت ویس قرنی باعث شده تا میزان امنیت پرواز خلبانان در این سایت بالا برود و به راحتی بدون اینکه با دیواره و ارتفاعی برخورد نمایند، پروازی امن داشته باشند.

وی امکان انجام هشت تیک آف همزمان از روی سایت ویس قرنی را از دیگر مزیت های این سایت مهم پروازی دانست و گفت: در هیچ جای کشور سایتی را نمی توان پیدا کرد که هشت خلبان بصورت همزمان بتوانند در آن تیک آف داشته باشند، درحالیکه این ظرفیت خوب را در ویس قرنی داریم.

نقدی اضافه نمود: مجموعه شرایط بسیار خوب این سایت برای پروازهای مسافت سبب شده تا همواره در فصول گرم سال میزبان برترین خلبانان پارگلایدر ایران باشیم که برای تمرین، آماده سازی جهت حضور در مسابقات برون مرزی و رکوردشکنی به کرمانشاه می آیند.

مسئول کمیته ورزش های هوایی کرمانشاه اضافه نمود: در روزهای اخیر هم میزبان 50 نفر از برترین خلبانان پاراگلایدر ایران هستیم که برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات آسیایی و جهانی و احتمالا رکوردشکنی های جدید به ویس قرانی آمده اند و خلبانان کرمانشاهی هم در کنار آنها تمرین خواهند داشت.

وی افزود: این خلبانان هر روز از ساعت یک ظهر به بعد که ترمال های هوا(تنش هوا) افزایش پیدا می نماید، تیک آف های خود را شروع می نمایند و تا چندین ساعت برنامه پروازی خود را ادامه می دهند.

نقدی در ادامه به وجود بعضی مسائل زیرساختی در سایت ویس قرنی هم اشاره نمود و گفت: متاسفانه این سایت علیرغم اهمیت ویژه ای که بلحاظ پروازهای پارگلایدر در ایران دارد، فاقد وجود زیرساخت های اولیه ای همچون ساختمان و فضای اداری، سایبان، سرویس بهداشتی و... است .

وی بیان کرد: اگر این سایت در کشوری دیگر قرار داشت، سالانه با جذب خلبانان پارگلایدر برتر جهان درآمدهای آنچنانی از آن کسب می کردند، اما نبود زیرساخت ها باعث شده تا ما عملا درآمدی از این سایت نداشته باشیم، هرچند که حضور خلبانان مطرح کشوری در کرمانشاه از بُعد گردشگری به استان یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1033

به "تیک آف خلبانان برتر پاراگلایدر ایران در سایت ویس قرنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیک آف خلبانان برتر پاراگلایدر ایران در سایت ویس قرنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید