خبرنگاران البرادعی: سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران کارساز نیست

به گزارش لیسون، تهران- خبرنگاران- محمد البرادعی مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران، کارساز نیست.

خبرنگاران البرادعی: سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران کارساز نیست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، البرادعی در مصاحبه ای با مجله اینترنشنال که دوشنبه شب لینک آن را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، گفت: کشورهای دارای تسلیحات نمی توانند همچنان به سلاح های هسته ای اتکا نموده و در همان حال به دیگران بگویند که نمی توانند به این سلاح ها دست پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: این، مسأله ای چالش برانگیز است؛ زیرا استانداردهای متفاوتی در قبال کشورهای مختلف اعمال می نماید.

این دیپلمات مصری توضیح داد: مسأله امنیت مبتنی بر اعتمادسازی است؛ نه اعمال فشار. سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران اعمال فشار حداکثری است و هرگز ندیده ام این سیاست در هیچ وضعی کارساز بوده باشد.

وی گفت: تجربه من نشان می دهد که چه کره شمالی و چه ایران، احساس ناامنی می نمایند. بنابر این، جامعه جهانی باید اطمینان هایی به آنها بدهد.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با توصیف برجام به بدترین توافق ممکن و با هدف به راه انداختن کارزار فشار حداکثری علیه ایران، در 8 می 2018 (18 اردیبهشت 1397) از برجام خارج شد.

وی کوشش کرد تا با ایران مذاکره کند اما سیاست فشار حداکثری وی، نتیجه بخش نبود و ایران همیشه مذاکره با وی را رد نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1222

به "خبرنگاران البرادعی: سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران کارساز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران البرادعی: سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران کارساز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید