خبرنگاران بایدن باز هم در نظرسنجی ها از ترامپ جلو افتاد

به گزارش لیسون، تهران- خبرنگاران- نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که با کاهش محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل مدیریت ضعیف مقابله با شیوع کرونا، جو بایدن رقیب دموکرات او بار دیگر در نظرسنجی های ملی از وی پیشی گرفته است.

خبرنگاران بایدن باز هم در نظرسنجی ها از ترامپ جلو افتاد

نظرسنجی جدید واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی نیوز که نتایج آن در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است، نشان می دهد که آمریکایی ها نحوه مدیریت همه گیری کرونا را در دولت ترامپ منفی ارزیابی می نمایند. این نتایج در حالی منتشر شده که بحران کرونا همچنان آینده انتخاب دوباره ترامپ در نوامبر (آبان) آینده را تحت الشعاع قرار داده است و اکنون به نظر می رسد جو بایدن آشکارا در سطح ملی نسبت به ترامپ فزونی دارد.

پیشتر نیز نتایج نظرسنجی ها فاکس نیوز نشان داده بود که جو بایدن حمایت بیشتری را نسبت به ترامپ کسب نموده است.

براساس نظرسنجی جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز، بایدن با کسب 54 درصد آرا در میان رای دهندگان واجد شرایط در سطح ملی از ترامپ با کسب 43 درصدی پیشی گرفت.

در نظرسنجی دو ماه قبل نیز بایدن 49 درصد و ترامپ 47 درصد آرا را کسب نموده بود که این ارقام در بین همه رای دهندگان بزرگسال آمریکایی اختلافی 13 درصدی داشت و بایدن با کسب 53 درصد آرا در مقابل ترامپ با احراز 40 درصد آرا از او جلو افتاد.

به نوشته واشنگتن پست، به طور کلی مردم آمریکا ارزیابی ضد و نقیضی را درباره ترامپ و بایدن ارائه دادند و هرچند بایدن نامزد دموکرات ها به طور کلی در نظرسنجی جدید نسبت به پاییز گذشته محبوبیت خود را تا حدی از دست داده است دستکم در چند ویژگی شخصی بهتر از ترامپ قلمداد می گردد.

در عین حال حامیان ترامپ در مقایسه با پاییز گذشته اشتیاق و تعهد بیشتری نسبت به رای دادن به وی در مقایسه با حامیان کنونی بایدن دارند.

براساس ارزیابی واشنگتن پست، با توجه به تغییرات سریع از جمله در رابطه با فاصله داشتن با مهار کرونا، چشم انداز مالی متزلزل آمریکایی همزمان با بازگشایی بعضی مشاغل و خشونتی که بعضی از شهرهای آمریکا را در بر گرفته است، این نتایج مربوط به شرایط کنونی است. اما نمی تواند به ویژه با توجه به اختلافات در آرای عمومی و نتایج کالج انتخاباتی همان طوری که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی نیز مشاهده شد، نتایج سیاسی انتخابات نوامبر را پیش بینی کند.

در بین حامیان ترامپ 84 درصد گفتند قطعا به او در انتخابات پیش رو رای می دهند. در مقایسه 68 درصد گفتند که به طور قطعی به بایدن رای می دهند. در بین حامیان ترامپ، 87 درصد گفتند که به حمایت از او اشتیاق دارند و 64 درصد گفتند بسیار علاقه مند به رای دادن به ترامپ هستند. در بین حامیان بایدن 74 درصد گفتند مشتاق حمایت از او و فقط 31 درصد گفتند که بسیار مشتاق حمایت از او هستند.

در رابطه با برگزاری انتخابات به وسیله پست الکترونیک 87 درصد از دموکرات ها و 67 درصد از افراد مستقل از این شیوه حمایت کردند ولی 61 درصد جمهوریخواهان با چنین تغییری در رویه انتخابات مخالفت کردند.

حمایت قوی تر از ترامپ در نظرسنجی های ماه مارس (فروردین) تا حدی به دلیل صندلی قوی تر او در بین گروه های با گرایشات دموکراتیک، رای دهندگانی در ایالت های تاثیرگذار و زنان بود که اکنون این حمایت به دلیل کاهش محبوبیت کلی او و نیز کاهش محبوبیتش به دلیل نحوه مدیریت بحران کرونا کاهش یافته است. برای مثال محبوبیت ترامپ در کنترل ویروس کرونا نزد زنان در ماه مارس 48 درصد بود که اکنون به 39 درصد کاهش یافته است.

در مورد مدیریت مالی به نظر می رسد که همچنان نگاه به عملکرد ترامپ مثبت است و 52 درصد آمریکایی مدیریت مالی ترامپ را قبول دارند و 44 درصد مخالف آن هستند. اما این رقم نیز نسبت به نظرسنجی ماه مارس کاهش نشان می دهد و اختلاف این دو رقم در نظرسنجی ماه مارس 19 نقطه ای بود.

در بین لاتین تبارها که رای آنها برای پیروزی دموکرات ها مهم است، بایدن در شرایط فعلی در مقایسه با هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکراتها درانتخابات 2016 محبوبیت کمتری دارد.

اما از نظر شخصیت و خلق و خوی به عنوان رئیس جمهوری و تیزهوشی برای ریاست جمهوری، بایدن در شرایط بهتری نسبت به ترامپ واقع شده است.

اما درباره رهبر قوی تر بودن 50 درصد به ترامپ رای دادند و 49 درصد با این نظر درباره ترامپ مخالفت کردند. در رابطه با بایدن 43 درصد او را رهبری قوی قلمداد می نمایند و 49 درصد نظر منفی دارند.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در فاصله زمانی بین 25 تا 28 ماه می (5 تا 8 خرداد) از بین 1001 نفر از بزرگسالان آمریکایی که به طور تصادفی تماس تلفنی با آنها برقرار شد و با ضریب خطای مثبت ومنفی 3.5 درصد انجام شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای معین رئیس جمهور جدید و معاون او سوم نوامبر 2020 برابر با 13 آبان 99 برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1024

به "خبرنگاران بایدن باز هم در نظرسنجی ها از ترامپ جلو افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن باز هم در نظرسنجی ها از ترامپ جلو افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید