رئیس جمهور السالوادور دیپلمات ارشد آمریکایی را به حضور نپذیرفت

به گزارش لیسون، رئیس جمهور السالوادور ضمن مخالفت با دیدار با یک دیپلمات ارشد آمریکایی خواستار متوقف شدن انتقاد کاخ سفید از دولتش شده است.

رئیس جمهور السالوادور دیپلمات ارشد آمریکایی را به حضور نپذیرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، ناییب بوکله رئیس جمهور السالوادور حاضر به دیدار با ریکاردو زونیگا فرستاده ویژه آمریکا در امور مهاجرت نشده و خواستار آن شده است که دولت بایدن به نقدها از دولتش خاتمه دهد.

بر اساس این گزارش زونیگا فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به گواتمالا، السالوادور و هندوراس بوده تا با مقام های این کشورها درباره بحران مهاجرت به ایالات متحده مذاکره و گفت وگو کند.

رئیس جمهور السالوادور گفته است: با هیچ یک از دیپلمات های آمریکایی دیدار نخواهم کرد آن هم تا وقتی که دولت بایدن انتقاد از دولت السالوادور را متوقف کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه در اظهاراتی خواستار احترام رئیس جمهور السالوادور به اصل تفکیک قوا شده بود.

آمارهای اولیه حاکی است بیش از 171 هزار مهاجر در ماه مارس توسط مقام های آمریکایی در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت شده اند که این بالاترین رکورد ماهانه در دو دهه اخیر به شمار می رود.

ثبت رکورد بی سابقه بازداشت مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک نشانگر تشدید بحران انسانی و چالش بزرگی است که دولت جو بایدن با آن روبرو است.

بازداشت این تعداد مهاجران خارجی در مرز مکزیک از آوریل 2000 تا به امروز بی سابقه بوده است، یعنی وقتی که بیش از 180 هزار مهاجر بازداشت شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1550

به "رئیس جمهور السالوادور دیپلمات ارشد آمریکایی را به حضور نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور السالوادور دیپلمات ارشد آمریکایی را به حضور نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید