روزنامه سعودی مدعی سفر پنهانی حفتر به دمشق شد

به گزارش لیسون، ایرنا نوشت: روزنامه سعودی الشرق الاوسط ادعا کرد که فرمانده ارتش ملی لیبی به هدف فراهم کردن زمینه ها برای از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو طرف، به طور پنهانی به سوریه سفر نموده است.

روزنامه سعودی مدعی سفر پنهانی حفتر به دمشق شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

این روزنامه سعودی دیروز (دوشنبه) اضافه نمود که سفر خلیفه حفتر به دمشق پس از سفر دیماه وی به آتن پایتخت یونان اجرا شده و هفته گذشته نیز عباس کامل رییس سازمان اطلاعات مصر با علی مملوک مدیر دفتر امنیت ملی سوریه ملاقات داشته است.

الشرق الاوسط با اشاره به این که هدف آشکار از این ملاقاتها بهبود روابط دو طرف و هدف پنهانی، هماهنگی برای مقابله با اقدامات ترکیه در میدان های مختلف و از همه مهم تر در سوریه و لیبی بوده، تاکید نمود که برنامه های سوریه برای حفتر که به نظر می رسد با مقامات نظامی و امنیتی ملاقات داشته، برقراری روابط دوجانبه و ایجاد کانال های همکاری و هماهنگی علیه ترکیه است و شامل فرستادن کارشناسان نظامی و امنیتی برای همکاری در کنار ارتش ملی لیبی و در کنار آن اقدام روسیه برای فرستادن نیروهای سوریه وانتقال تجهیزات و مهمات به میدان های لیبی است و تمامی اقدامات در راستای پاسخ به اقدامات آنکارا در لیبی و فرستادن هزاران سوری از گروه های همسو با آن به لیبی برای جنگیدن دوشادوش نیروهای فایز السراج نخست وزیر دولت وحدت ملی است.

اوضاع در لیبی (15 فروردین ماه 98) همزمان با دستور ژنرال حفتر از افراد نزدیک به معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

لیبی از زمان سرنگونی قذافی در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

نظامیان هوادار حفتر (مورد حمایت امارات و عربستان و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و ارتش دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج (مورد پذیرش جامعه جهانی) کنترل غرب لیبی را برعهده دارد.

الشرق الاوسط ادامه داد: دستاورد آشکار سفر حفتر به سوریه در وزارت خارجه سوریه با باز شدن سفارت لیبی در دمشق آشکار شد و فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه نیز در مراسم افتتاحیه تاکید نمود: این اقدام اعتراف به این موضوع است که درگیری های ما در سوریه و لیبی، یک درگیری واحد علیه تروریسم و حامیان تروریسم است.

سفارت لیبی در سوریه روز سه شنبه پس از 9 سال قطعی روابط میان دو کشور بار دیگر افتتاح شد.

اعضای اتحادیه عرب در سال 2011 عضویت دمشق را به حالت تعلیق در آوردند و بسیاری از سفارتخانه های خود را در سوریه بستند. امارات و بحرین در سال 2018 پس از 7 سال سفارتخانه های خود را در این کشور بازگشایی کردند.

الشرق الاوسط تاکید نمود: به نظر می رسد هر اقدام ترکیه در سوریه، کشورهای عربی را یک قدم به سمت دمشق سوق می دهد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 844

به "روزنامه سعودی مدعی سفر پنهانی حفتر به دمشق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه سعودی مدعی سفر پنهانی حفتر به دمشق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید