زمین لرزه بلداجی، 42 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی خسارت وارد کرد

به گزارش لیسون، خبرنگاران :زمین لرزه 5، 2 ریشتری صبح دیروزدر بخش بلداجی شهرستان بروجن، حدود 42 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی خسارت وارد کرد.

زمین لرزه بلداجی، 42 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی خسارت وارد کرد

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی خبرنگاران ،ˈمحمود عیدیˈمعاون عمرانی استاندار چهارمحا ل وبختیاری با اعلام مطلب فوق اضافه کرد : بر اساس ارزیابی های کارشناسان از خسارت های زمین لرزه روز گذشته، 180 واحد مسکونی در روستای ˈسناجانˈ گندمان و بخش بلداجی از 30 تا 70 درصد آسیب دیده است.

وی ادامه داد: تیم های امدادی و نیروهای هلال احمر از دقایق ابتدایی وقوع زلزله در محل حاضر شده و به خدمت رسانی به مردم پرداختند و با یاری تیم های امدادی، خدمات عمومی نظیر آب، برق، گاز و شبکه ارتباطی تلفن ثابت و همراه در منطقه برقرار شد.

معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال وبختیاری توضیح داد: با توجه به سرمای هوا، عملیات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سریع ترین زمان ممکن شروع می گردد.

بنا به این گزارش ،فرماندار بروجن نیز با بیان آماده باش کامل نیروهای امدادی، گفت: جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری، دو مدرسه شهرستان را برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان تجهیز نموده است.

ˈفتاح کرمیˈ ادامه داد:اکیپی از بخشداری های شهرستان، نیروی انتظامی، استانداری، هلال احمر و بنیاد مسکن تشکیل شده است و در حال برآورد خسارت واحدهای مسکونی آسیب دیده منطقه است.

زلزله بلداجی به 400 خانه خسارت وارد کرد

بخشدار بلداجی از توابع شهرستان بروجن گفت: در زلزله روز گذشته ˈسناجانˈ بلداجی به بیش از 400 خانه خسارت وارد شد.

ˈاسفندیار کریمیˈ اضافه کرد: با توجه به اینکه آنالیز در مورد خسارات زلزله هنوز ادامه دارد و براساس مراجعات مردم پیش بینی می گردد زلزله به یک هزار خانه خسارت وارد نموده باشد.

وی اضافه کرد: خسارت وارد شده به منازل مسکونی طبق گزارشات مردمی و بازدید کارشناسان بین 30 تا 60 درصد است ولی خسارت بالای 60 درصد نیز مشاهده می گردد که بیشتر آنها ساختمان های قدیمی است.

بخشدار بلداجی اضافه کرد: ترکیدگی لوله آب مهم ترین مشکل ناشی از زلزله است که برطرف این مشکل در حال اجرا است.

کریمی توضیح داد: باتوجه به ترس ایجاد شده بین مردم و سرمای هوا، آکادمی ˈصفیانˈ برای اسکان و موارد اضطراری پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 751

به "زمین لرزه بلداجی، 42 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه بلداجی، 42 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید