سخنگوی وزارت خارجه: برای ایران، روابط راهبردی با چین، اصالت و اهمیت ویژه دارد

به گزارش لیسون، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: برای ایران روابط راهبردی با چین از اصالت و اهمیت ویژه ای برخوردار است، کما اینکه برای چین نیز توسعه روابط با ایران به سطح مشارکت راهبردی اولویتی بود که در سفر رئیس جمهور چین به ایران محقق شد.

سخنگوی وزارت خارجه: برای ایران، روابط راهبردی با چین، اصالت و اهمیت ویژه دارد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، سعید خطیب زاده با انتشار یک ویدیو در صفحه اینستاگرام خود، در مورد سند 25 ساله ایران و چین نوشت: چین به عنوان قدرتی عظیم با مالی در طرازِ یک دنیای، با کشورهای مختلف دنیا از آمریکا و اروپا گرفته تا کشورهای عرب خلیج فارس، آسیای مرکزی، خاورمیانه و آسیای دور تفاهم نامه های جامع همکاری و همچنین قراردادهای عظیم تجاری منعقد نموده و می نماید.

برای ایران نیز روابط راهبردی با چین از اصالت و اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. کما اینکه برای چین نیز توسعه روابط با ایران به سطح مشارکت راهبردی اولویتی بود که در سفر رئیس جمهور چین به ایران محقق شد.

طبیعتا ایران به عنوان یک کنشگر جریان ساز در روابط بین الملل نمی تواند در ترسیم برنامه های توسعه ای خود تسلیم فشارهای برآمده از تحریم های ظالمانه آمریکا باشد و از هر فرصتی برای پیشبرد سیاست های خود بهره می برد.

پیداست که کوشش ما در این راستا برای آنان که خواهان تسلیم و یا انزوای ایران هستند، ناخوشایند بوده و لذا سراسیمه تحریف و تبلیغ سوء علیه چنین تفاهم نامه هایی را در دستور کارشان قرار می دهند، کما اینکه در این مورد نیز دیدیم.

برنامه همکاری جامع ایران وچین، نقشه راهی برای همکاری هایی خواهد بود که اگر وارد فاز عملی شده و بویژه تبدیل به قراردادهای مالی میان فعالان بخش های مختلف دو کشور گردد، مردم و ایران عزیز را از ثمرات خود بهره مند خواهد نمود.

ویدئوی کوتاه آماده شده، نگاه کوتاهی است به آنچه که در تفاهم منعقده هست و شاید مهمتر، آنچه در آن نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1547

به "سخنگوی وزارت خارجه: برای ایران، روابط راهبردی با چین، اصالت و اهمیت ویژه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه: برای ایران، روابط راهبردی با چین، اصالت و اهمیت ویژه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید