فوتسال و چالش لیگ داشتن

به گزارش لیسون، برگزاری لیگ برتر فوتسال به صورت گروهی چندان جالب نیست و می توان در روزهای کرونایی با تدابیری آن را به صورت بهتر برگزار کرد.

فوتسال و چالش لیگ داشتن

به گزارش خبرنگاران، این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری لیگ برتر فوتسال با شیوه گذشته تا حدودی مشکل خواهد بود و به نظر می رسد سازمان لیگ فوتسال چالش مهمی برای برگزاری مناسب این رقابتها پیش رو دارد. از یک سو زمان برگزاری این بازی ها و از سوی دیگر نحوه برگزاری آن مهم است و قرار است در جلسه روز 20 مرداد مدیران باشگاه ها با سرپرست سازمان لیگ تصمیم گیری گردد.

پیش از این اعلام شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا، مسابقات این فصل در دو گروه شمال و جنوب و به صورت مجتمع و رفت و برگشت برگزار می گردد که با این اتفاق بازی ها با سرعت زیاد انتها می یابد اما می توان با تلفیقی از این شیوه و شیوه قبلی هم در رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش هزینه ها اقدام کرد و هم بازی ها را در زمان بیشتری ادامه داد.

سازمان لیگ می تواند بازی ها را در همان دو گروه شمال و جنوب و البته با رعایت مساوات در قدرت تیم ها در هر گروه آغاز کند. بازی های دور رفت در یک شهر و بازی های دور برگشت در شهری دیگر از هر گروه برگزار گردد که هر مرحله در دو هفته به طول انجامیده و تیم ها یک بار قبل از مسابقات و یک بار در جریان مسابقات تست کرونا را انجام دهند.

با انتها بازی های این مرحله سه تیم برتر هر گروه راهی مرحله بعد شوند و شش تیم مرحله دوم را تشکیل دهند و این شش تیم که به نظر می رسد از لحاظ اقتصادی نیز از سایر تیم ها شرایط بهتری دارند به صورت لیگ و طی 10 هفته با هم به صورت رفت و برگشت بازی نموده و قهرمان بازی ها را معین نمایند.

در خصوص تیم های پایین جدولی هم یا می توان تیم آخر هر گروه را به دسته اول فرستاد یا اینکه تیم های ششم و هفتم هر گروه راهی پلی آف شده و با هم بازی نمایند تا تیم های سقوط نماینده معین شوند. با این شکل برگزاری هم در هفته های برگزاری بازی ها کاهش اجرا شده و هم تیم های متمول تر با برگزاری بازی های بیشتر به شادابی لیگ یاری نموده و در نهایت به سود تیم ملی فوتسال نیز عمل خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1121

به "فوتسال و چالش لیگ داشتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتسال و چالش لیگ داشتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید