لاری: آخرین شرایط پروژه های نیمه کاره دانشگاه های علوم پزشکی ، رعایت نشدن ایمنی هزینه های سنگین را به دانشگاه تحمیل می کند خبرنگاران

به گزارش لیسون، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آخرین شرایط احداث پروژه های خوابگاهی نیمه کاره را تشریح کرد.

لاری: آخرین شرایط پروژه های نیمه کاره دانشگاه های علوم پزشکی ، رعایت نشدن ایمنی هزینه های سنگین را به دانشگاه تحمیل می کند خبرنگاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی گفت: حدود 60 پروژه خوابگاهی نیمه کاره داشتیم که برای تکمیل این پروژه ها از تبصره بند 9 بودجه استفاده کردیم و برای ساخت این خوابگاه ها وام گرفتیم؛ البته این وام ها اختصاص به خوابگاه متاهلی بود؛ اما دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل اینکه در خوابگاه های مجردی هم مشکل داشت و حدود 40 درصد خوابگاه ها فرسوده بود و 46 درصد بازسازی می خواهد و فقط 11 درصد خوابگاه نوساز داشتیم.

وی افزود: از 220 هزار دانشجوی علوم پزشکی 45 درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه هستند که در حال حاضر توانستیم 7 هزار نفر را اسکان دهیم. اگر بخواهیم به سطح ایده آل برسیم، باید خوابگاه های بیشتری را تامین کنیم که دانشگاه ها با استفاده از خوابگاه های استیجاری و خودگردان این مشکل را حل کردند که استفاده از این خوابگاه ها هم مسائل خاص خود را دارد. این خوابگاه ها توسط افرادی خارج از دانشگاه اداره می شود و هزینه زیادی هم از دانشجو و هم از دانشگاه باید پرداخت شود. استاندارد ها و ایمنی ها را رعایت نمی کنند و هزینه های سنگینی را به دانشگاه تحمیل می کند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت افزود: دانشگاه های علوم پزشکی زمین و فضای فیزیکی کافی برای ساخت خوابگاه دارند؛ اما کمبود منابع مالی در دانشگاه باعث شده نتوانند خوابگاه جدید بسازند؛ البته تسهیلات بانکی خیلی به ما کمک کرد و طی این مدت 900 میلیارد تومان به دانشگاه ها وام پرداخت کردیم و در حال حاضر با برخی از بانک قرارداد ها و تفاهم نامه هایی را امضا کردیم.

وی ادامه داد: 15 پروژه خوابگاهی را با این روش تکمیل کردیم و حدود 4000 نفر به ظرفیت خوابگاه ها افزودیم و آماده بهره برداری است و برخی از دانشگاه ها هم برای تامین ظرفیت هم با استفاده ازاین تسهیلات ساختمان های جدید خریداری کرده و تا انتها دولت 14 هزار ظرفیت به خوابگاه های علوم پزشکی اضافه می شود.

لاری در خصوص تجهیز آشپزخانه های دانشگاه ها گفت: در طول یک سال گذشته 5 آشپرخانه دانشگاه ها صنعتی شد و 10 فضای ورزشی روبسته و روباز ایجاد شده است و صنعتی کردن سلف سرویس ها انجام شد. چون صنعتی کردن سلف سرویس ها هم کیفیت غذا ها را افزایش می دهد و هم صرفه جویی در منابع را به همراه دارد که از 20 درصد به 50 درصد افزایش دادیم.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت افزود: تا شهریور ماه 90 درصد از آشپزخانه ها و سلف سرویس صنعتی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1532

به "لاری: آخرین شرایط پروژه های نیمه کاره دانشگاه های علوم پزشکی ، رعایت نشدن ایمنی هزینه های سنگین را به دانشگاه تحمیل می کند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاری: آخرین شرایط پروژه های نیمه کاره دانشگاه های علوم پزشکی ، رعایت نشدن ایمنی هزینه های سنگین را به دانشگاه تحمیل می کند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید