مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟

به گزارش لیسون، مصرف آسپرین و دارو های مسکنی به نام دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی موجب سوزش یا عفونت پوشش معده و روده کوچک خواهند شد؛ این دارو ها عبارتند از: ایبوپروفن، سدیم ناپروکسین، کتوپروفن و ... . البته این لیست شامل استامینوفون نمی گردد. زخم معده در میان بزرگسالان یا افرادی که برای درمان آرتروز به صورت منظم دارو های مسکن مصرف می نمایند، شیوع بیشتری دارد، پس برای پیشگیری از زخم معده آن ها را مصرف نکنید.

مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟

در حالی که استرس و غذا های تند علایم زخم معده را وخیم تر می نمایند، اما چنین به نظر نمی رسد که فرد را به این بیماری مبتلا سازند. اما تعدادی عامل دیگر احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند.

هنگامی که اسید در دستگاه گوارش به سطح داخلی معده یا روده کوچک آسیب رسانده باشد، می گوییم که به زخم معده مبتلا شده اید. اسید معده می تواند موجب پیدایش زخم باز دردآوری گردد که احتمال خونریزی هم دارد. دستگاه گوارش انسان با لایه ای از مواد مخاطی پوشیده شده است. وظیفه معمول این ماده محافظت از معده در برابر اسید است. ولی اگر مقدار اسید افزایش یابد یا برعکس، از مقدار مواد مخاطی کاسته گردد، آن وقت امکان ابتلای به زخم معده به وجود می آید.

افرادی که از درد مزمن آرتروز یا دیگر بیماری های مشابه رنج می برند، هفته ها و ماه های متوالی دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) را مصرف می نمایند تا درد و ورم ها را کاهش دهند. ولی این دارو ها ممکن است بر مواد مخاطی که در برابر اسید معده از آن محافظت می نمایند، تأثیر بگذارند و احتمال ابتلا به زخم معده را در شما افزایش دهند. این قبیل مسکن ها عبارتند از:

منبع مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟

انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1826

به "مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید