مقام ارشد اروپایی: خواستار بازگشت همه چیز پیرامون برجام به حالت عادی هستیم

به گزارش لیسون، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با بیان اینکه برجام هنوز به مرحله آخر خود نرسیده است، گفت: ما خواستار بازگشت همه چیز پیرامون این توافق به حالت عادی هستیم.

مقام ارشد اروپایی: خواستار بازگشت همه چیز پیرامون برجام به حالت عادی هستیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با رزرو تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت، به نقل از یک منبع اروپایی که نام او را ذکر ننموده، آورده است: اروپایی ها در حال بحث و رایزنی با روس ها و چنینی ها و همچنین گفت وگو میان خود هستند تا ببینند چگونه باید با ایران و توافق هسته ای روبرو شوند. دراین میان، آمریکایی ها برای همه قلدری می نمایند.

بنا بر این گزارش، آلمان و فرانسه نیز نگران اند که انگلیس به واشنگتن بپیوندد و با کارزار فشار حداکثری بر ایران همراه گردد، اقدامی که هرگونه کوشش برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را کاملا نابود می نماید. این توافق پس از سال ها مذاکره و کوشش دیپلماتیک به دست آمد اما آمریکا به طور یک جانبه از آن خارج شد.

ایندیپندنت می نویسد: برنامه هسته ای ایران نیز روز به روز گسترش می یابد. این کشور هفته گذشته از محدوده یک هزار و 200 کیلوگرم ذخیره اورانیوم غنی شده عبور کرد و حتی مقامات ایرانی اعلام نموده اند که در صورت ادامه عمل نکردن اروپا به تعهداتشان از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) هم خارج می شوند.

یک مقام ارشد سیاست خارجی اروپا به ایندیپندنت گفت: یک اتفاق نظر مبنی بر این وجود دارد که ما خواستار تعدیل این شرایط و بازگشت همه چیز به حال عادی هستیم. ما ممکن است به خاتمه برجام برسیم اما هنوز به این نقطه نرسیده ایم. ما برای جلوگیری از آن کوشش می کنیم.

وی با اشاره به تهدید ایران برای خروج از ان پی تی گفت: اگر اوضاع تشدید گردد، خروج از این معاهده یکی از گزینه های آنها (ایران) خواهد بود و ممکن است که جهت کره شمالی را در پیش بگیرند. ما مطمئن نیستیم که آنها مایل به این کار باشند اما کوشش می نمایند که یک اهرم فشار ایجاد نمایند. اما فکر نمی کنم که بخواهیم که به درست یا غلط بودن آن پی ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 687

به "مقام ارشد اروپایی: خواستار بازگشت همه چیز پیرامون برجام به حالت عادی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد اروپایی: خواستار بازگشت همه چیز پیرامون برجام به حالت عادی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید