نخست وزیر ایتالیا آماده استعفا برای تشکیل دولت جدید

به گزارش لیسون، خبرگزاری خبرنگاران- مطبوعات ایتالیایی اعلام کردند جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با هدف تشکیل دولت جدید با حمایت اکثریت بیشتر مجلس، استعفا می دهد.

نخست وزیر ایتالیا آماده استعفا برای تشکیل دولت جدید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مطبوعات ایتالیایی دوشنبه گزارش دادند جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با هدف تشکیل دولت جدید با حمایت اکثریت بیشتر مجلس، استعفا می دهد.

رسانه های مهم محلی به نقل از جوزپه کونته اعلام کردند: من توافق نامه ای می خواهم که تا سرانجام مجلس قانونگذاری (در سال 2023، یادداشت سردبیر) چشم اندازی برای دولت باشد.

جوزپه کونته، که فردی دانشگاهی بدون گرایش سیاسی خاص، اما نزدیک به جنبش پنج ستاره (M5S) است، از ژوئن 2018 رهبری دو دولت ایتالیا را بر عهده داشته است؛ که اولین دولت وی نتیجه اتحاد بین جنبش و لیگ ضد مهاجرتی ماتئو سالوینی بود. دولت دوم وی نیز در سپتامبر 2019 تشکیل شد که حاصل اتحاد بین جنبش پنج ستاره و حزب دموکرات چپ میانه و چند تشکیلات کوچک میانه رو بود.

خروج حزب ویوا ایتالیا ماتئو رنتسی در 13 ژانویه موجب ایجاد بحران سیاسی در ایتالیا شد.

جوزپه کونته هفته گذشته پیروز شد اعتماد مجلس نمایندگان و مجلس سنا را به خود جلب کند، و این به قیمت رای ممتنع از نمایندگان منتخب ویوا ایتالیا و تجمع چند نفر از افراد مستقل بود، اما موقعیت وی همچنان شکننده است.

در سرانجام این آرا، رئیس شورا از نمایندگان میانه رو و مستقل که به ائتلاف وی تعلق ندارند، خواست تا با دولت اقلیت خود متحد شوند، اما تعداد کمی از آن ها تا به امروز به این تماس پاسخ داده اند..

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1440

به "نخست وزیر ایتالیا آماده استعفا برای تشکیل دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا آماده استعفا برای تشکیل دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید