هشدار مقامات امنیتی آلمان درباره خطر روزافزون بازگشت افراط گرایان از مناطق بحرانی

به گزارش لیسون، یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل امنیتی آلمان و اروپا درباره خطرات امنیتی روزافزون بازگشت افراط گرایان از مناطق بحرانی در عراق و سوریه به اروپا هشدار داد.

هشدار مقامات امنیتی آلمان درباره خطر روزافزون بازگشت افراط گرایان از مناطق بحرانی

با تورهای پاییزی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی دی ولت، سازمان های امنیتی آلمان درباره شمار روزافزون بازگشت افراط گراها از مناطق بحرانی به اروپا هشدار داده اند.

روزنامه دی ولت با استناد به محافل امنیتی اروپا نوشت: به دلیل شکست های روزافزون تروریسم داعش در سوریه و عراق بازگشت روزافزون مبارزان خارجی از این مناطق بحرانی به اروپا انتظار می رود.

بر این اساس حدود 6 هزار مبارز از اروپا در حال حاضر در این مناطق بحرانی حضور دارند که حدود یک سوم آن ها به وطن خود بازگشته اند.

هولگر مونش، رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان در این باره به روزنامه دی ولت آلمان گفت: افراطی های بازگشته از مناطق بحرانی یک خطر امنیتی هستند. در بسیاری موارد آن ها بسیار افراط گرا شده، آموزش های نظامی دیده و تجربه های جنگ و مبارزه کسب نموده اند. وی درباره بازگشت این گروه ها به اروپا هشدار داد.

وی همچنین تاکید نمود: این مبارزان افراطی در سوریه یا عراق در مناطق بحرانی با هم آشنا می شوند و روابط نزدیک خود را حفظ می نمایند. به این ترتیب شبکه های اسلامی افراطی شکل می گیرد که این مبارزان همچنین بعد از بازگشت از مناطق بحرانی روابطشان را در سایه آن حفظ می نمایند. این شبکه های ترور فراتر از مرزها شکل گرفته و اخیرا به اروپا هم رسیده است. یک سند برای اثبات این امر تماس ها و برقراری ارتباط ها با عاملان حملات ترورستی پاریس و بروکسل است.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان نیز در این باره گفت: ما می دانیم که بیش از هفتاد نفر از مبارزان از جنگ بازگشته، فعالانه در درگیری های عراق و سوریه مشارکت داشته و یک دوره آموزشی را پشت سر گذاشته اند. از این گروه یک تهدید امنیتی متوجه کشور ما است.

این مقام امنیتی در آلمان همچنین درباره شبکه های برون مرزی و عملیاتی که این گروه ها تشکیل می دهند هشدار داد.

رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان با توجه به تداوم خطر ترور تبادل داده های قدرتمندانه تر بین سازمان های امنیتی را خواهان شده و گفت: جزایر اطلاعاتی ملی نباید دیگر وجود داشته باشد. تنها به وسیله تبادل داده های گسترده و سریع هم در سطح ملی و هم بین المللی ما می توانیم این شبکه ها و ساختارها را شناسایی نموده و مشترکا با آن مبارزه کنیم.

به نوشته دی ولت همچنین برای اینکه از بازگشت شناسایی نشده تروریست ها جلوگیری گردد همچنین سیستم های جستجوی اروپایی باید تکمیل گردد.

بر اساس اطلاعات روزنامه دی ولت، همچنین سازمان های امنیتی اروپا همیشه گزارش های مرگ جعلی بسیاری از جهادی ها از سوریه را ثبت می نمایند. با این اخبار مرگ جعلی افراط گرایان می خواهند تحقیق نمایندگان درباره اقدامات تروریستی را گمراه کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 789

به "هشدار مقامات امنیتی آلمان درباره خطر روزافزون بازگشت افراط گرایان از مناطق بحرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقامات امنیتی آلمان درباره خطر روزافزون بازگشت افراط گرایان از مناطق بحرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید