هشدار پزشک چینی ، امکان شیوع یک کرونای جدید در بهار آینده وجود دارد

به گزارش لیسون، جونگ نانشان پزشک معروف و رئیس تیم کارشناسان چین در مساله مبارزه با کرونا اظهار داشت: ویروس کرونا در این کشور تا انتها ماه جاری میلادی (11 اردیبهشت 1399) کاملا کنترل خواهد شد اما شاید در بهار سال آینده یک کرونا جدید شیوع پیدا کند.

هشدار پزشک چینی ، امکان شیوع یک کرونای جدید در بهار آینده وجود دارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جونگ که تیمی از کارشناسان و متخصصان امور پزشکی و بهداشتی دولت را راهنمایی می نماید روز آدینه در گفت و گو با تلویزیون شنژن در جنوب چین گفت: همه کشورها برای مهار کرونا در کوشش هستند لذا احتمال می رود تا خاتمه ماه جاری میلادی بتوانند آن را کنترل و مهار نمایند.

این کارشناس چینی توضیح داد اگرچه کشورها کوشش می نمایند بیماری را کنترل نمایند و همه گیری جهانی باعث آزار و اذیت مردم و مسئولان شده است اما بهترین اقدام این است که از مردم بخواهند در خانه بمانند.

او گفت: اصولا ویروس ها با هوای گرم از بین می فرایند اما کسی نمی تواند بگوید کرونای دیگری در آینده شیوع پیدا نخواهد کرد این کارشناس چینی البته شرح نداد که چطور به این پیش بینی رسیده است که کشورهای دیگر هم می توانند تا خاتمه ماه جاری میلادی همه گیری را کنترل نمایند.

بعضی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نیز پیش بینی های مشابهی داشته اند و از اینکه همه گیری بتدریج در اروپا به مرحله با ثباتی رسیده است برای مهار این ویروس در آینده نزدیک ابراز خوشبینی نموده اند.

در تحولی دیگر شهر شنژن از شهرهای استان گوانگ دونگ در جنوب چین مصرف گوشت گربه و سگ را ممنوع اعلام نموده است.

مقامات شنژن می گویند این حیوانات ارتباطات بسیار نزدیکی با انسان دارند و اگرچه ناقل ویروس کرونا نیستند اما بخاطر مسایل بهداشتی و انسانی با کسانی که اقدام به کشتار و مصرف گوشت سگ و گربه نمایند برخورد خواهد شد.

اصولا مردم چین به رغم شایعات گسترده از مصرف چنین گوشت هایی خودداری می نمایند دربعضی از نقاط این کشور ممکن است شماری از مردم از چنین گوشت هایی مصرف نمایند اما عمده گوشت مصرفی مردم چین گوشت ماکیان، آبزیان و گاو و گوسفند و خوک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 905

به "هشدار پزشک چینی ، امکان شیوع یک کرونای جدید در بهار آینده وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پزشک چینی ، امکان شیوع یک کرونای جدید در بهار آینده وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید