واکنش فرانسه به توقیف نفتکش کره جنوبی در تنگه هرمز

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای مداخله جویانه به توقیف یک فروند نفتکش کره جنوبی از سوی ایران، واکنش نشان داد.

واکنش فرانسه به توقیف نفتکش کره جنوبی در تنگه هرمز

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این وزارتخانه ضمن درخواست برای برطرف توقیف فوری نفتکش، مدعی شد که این اقدام به تشدید تنش در منطقه منجر خواهد شد.

این ادعا در حالی است که توقیف نفتکش کره جنوبی به دلایل زیست محیطی انجام شده و تهران-سئول از راه دیپلماتیک مشغول حل مسئله هستند.

شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی حامل 7 هزار و 200 تن مواد شیمیایی نفتی است و در حال حاضر در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفته تا پرونده آن برای طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی ایران گردد.

به گفته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این کشور هم مانند سایرین نسبت به تخلفات مشابه و به ویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با موضوع برخورد نموده است.

وی همچنین گفت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آبهای سایر کشورها اتفاق افتاده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1344

به "واکنش فرانسه به توقیف نفتکش کره جنوبی در تنگه هرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فرانسه به توقیف نفتکش کره جنوبی در تنگه هرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید