شرایط کرونا در پایتخت همچنان شکننده است

به گزارش لیسون، فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شرایط پایتخت کماکان ناپایدار و شکننده تلقی می گردد، گفت: امیدواریم با برنامه های مداخله ای کاهش بیشتر موارد ابتلا و فوتی ها را ببینیم.

شرایط کرونا در پایتخت همچنان شکننده است

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر علیرضا زالی امروز در حاشیه جشنواره پژوهشی ابوریحان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای اخیر با کاهش نسبی آمار فرایند بیماری اعم از بستری، سرپایی و مرگ و میر در کشور از جمله استان تهران روبرو بودیم، اظهار کرد: در حال آنالیز و تحلیل آماری دقیق در این زمینه هستیم، اما بارها اعلام نموده ایم که به دلیل ماهیت پیچیده این بیماری و قدرت بالای سرایت پذیری و همچنین خدشه دار شدن فاصله گذاری های فیزیکی، کماکان شرایط کلان شهرهای مانند تهران شکننده و ناپایدار تلقی می گردد.

زالی با بیان اینکه بعضی از محدودیت های اعمال شده در طول 2 ماه گذشته در هفته جاری هم اعمال شد، گفت: این محدودیت ها عمدتا شامل کاهش ظرفیت کارکنان و بخشی از گروه های 3 و 4 می باشد. به نظر می رسد که ادامه و استمرار محدودیت ها در تناسب با شرایط اپیدمیولوژی بیماری در استان تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس توافق با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، هر هفته شاخص های مرتبط با بیماری استخراج می گردد، مطرح کرد: شرایط شهر تهران در روزهای آخر هفته سنجیده می گردد و بر اساس آن استمرار، تشدید یا تقلیل محدودیت ها در تناسب با این شاخص های آماری خواهد بود.

زالی با بیان اینکه تهران همچنان نارنجی است، مطرح کرد: هنوز بالغ بر 2 هزار 990 بیمار بستری در تهران داریم و در 24 ساعت گذشته در تهران قریب به 300 بیمار جدید بستری کردیم که 101 نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. بنابراین حضور 3 هزار بیمار در شرایط فعلی در استان تهران کماکان نشان می دهد که آمار قابل توجهی از افراد مبتلا به کرونا هستند.

فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شاخص های ما در تهران تفاوت چشمگیری با هفته گذشته نداشته است، بنابراین پیشنهاد ما برای هفته آینده این است که دقیقا شرایط همین هفته و محدودیت های فعلی کماکان در هفته آینده ادامه داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1370

به "شرایط کرونا در پایتخت همچنان شکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در پایتخت همچنان شکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید