ویروس کرونا تا چند ساعت روی پوست انسان می ماند؟

به گزارش لیسون، خبرنگاران :در یک مطالعه ژاپنی معین شده ویروس کرونا تا چند ساعت می تواند روی پوست انسان بماند.

ویروس کرونا تا چند ساعت روی پوست انسان می ماند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، یک مطالعه جدید نشان می دهد ویروس جدید کرونا می تواند تا چند ساعت روی پوست انسان زنده بماند.

در آزمایشگاه، محققان روی پوست جسدی آزمایش کردند. آن ها دریافتند که ویروس کرونا می تواند چهار برابر بیشتر از ویروس آنفلوانزای نوع A یعنی 9 ساعت زنده بماند.

این تیم از دانشگاه پزشکی کیوتو، در ژاپن، اظهار داشتند که اطلاعات در خصوص زمان زنده ماندن ویروس بر روی پوست می تواند به ایجاد روش هایی برای جلوگیری از انتقال به وسیله تماس یاری کند و اهمیت شستن دست را نشان می دهد.

سلول های پوستی به نمونه های ویروس کرونا و ویروس آنفلوانزای نوع A آغشته شدند که البته این ویروس ها به وسیله قطرات تنفسی نیز می توانند گسترش یابند. نتایج نشان داد که ویروس آنفلوانزا تقریباً 1.8 ساعت روی پوست زندگی می نماید. در حالی که زمان زنده ماندن ویروس کرونا روی پوست انسان حدود 9 ساعت بود که به طور قابل توجهی بیشتر از سویه آنفلوانزاست.

اما هر دو ویروس توسط ضدعفونی نماینده دست حاوی 80 درصد الکل کاملاً غیرفعال شدند. در حال حاضر، مراکز درمانی و پزشکی توصیه می نمایند حداقل 20 ثانیه دست ها را دست ها را با آب و صابون بشویند یا با الکل ضدعفونی نمایند.

با این حال مطالعات زیادی نشان داده است که انتقال کووید 19 بیشتر به وسیله آئروسل و قطرات تنفسی انجام می گردد.

اما محققان ژاپنی یادآور شدند که نباید از انتقال بیماری به وسیله لمس سطوح و یا وسایل آلوده غافل شد، زیرا ویروس کرونا روی سطوح مختلف می تواند ساعت ها زنده بماند.

همچنین یافته ها این فرضیه را که بهداشت دست ها برای جلوگیری از شیوع کووید 19 مهم است، تأیید می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1219

به "ویروس کرونا تا چند ساعت روی پوست انسان می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا تا چند ساعت روی پوست انسان می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید