پارک عشاق ایروان؛ جاذبه زیبای ارمنستان، عکس

به گزارش لیسون، این پارک یکی از پارک های مدرن این شهر نیز هست که در صده جدید بازسازی شده است و ضمن حفظ سابقه تاریخی، به شکلی مدرن و زیبا طراحی شده است.

پارک عشاق ایروان؛ جاذبه زیبای ارمنستان، عکس

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

پارک عشاق ایروان یکی از قدیمی ترین و پرسابقه ترین اماکن کشور ارمنستان است که زمین اولیه آن به یک باغ قدیمی مربوط به قرن 18 تعلق داشته است. این باغ در طول زمان دچار تغییرات فراوانی شده است و به مرورزمان شکل یک پارک حرفه ای به خود گرفته است. این پارک در سال 2005 با همت آلبرت بوقاسیان و با یاری صندوق اقتصادی ایروان بازسازی شده است و در سال 2008 افتتاح شده است.

پارک عشاق ایروان یکی از قدیمی ترین و پرسابقه ترین اماکن کشور ارمنستان است

پارک عشاق ایروان تحت نظر بوقاسیان طراحی و اجرا شده است. زمانی که وی قصد کار بر روی این پارک را داشته است تصمیم می گیرد که از ایده های سنتی و روستایی در طراحی آن بهره گیرد. به همین دلیل به سراغ دانشجویان رشته معماری رفته و از آنها می خواهد که یک پارک با سیستم مدرن و با سبک کلاسیک و روستایی طراحی کند و بدین شکل بنای اولیه پارک گذاشته می گردد.

پارک عشاق ایروان یکی از خاص ترین و احتمالاً دوست داشتنی ترین جاذبه برای معلولین است. این مکان بدون حتی یک پله ساخته شده است و افراد معلول می توانند به راحتی درون آن به گردش بپردازند. البته با توجه به اینکه فلسفه اولیه این پارک برای خدمت به مردم ساخته شده است، چندین زمین بازی برای بچه ها و نوجوانان در آن در نظر گرفته شده است. پارک عشاق،پارک عشاق در ایروان

پارک عشاق ایروان تحت نظر بوقاسیان طراحی و اجرا شده است

از دیگر جاذبه های پارک عشاق ایروان می توان به دریاچه مصنوعی آن اشاره نمود که دو جزیره کوچک نیز در آن ایجاد شده است. آمفی تئاتر بخش جذاب دیگر این پارک است که مردم می توانند به برگزاری مراسم های سالانه خود در این مکان مشغول شوند. این آمفی تئاتر بیش از 400 جایگاه دارد و امکان برگزاری کنسرت کوچک در آن وجود دارد.

اما نام گذاری پارک عشاق ایروان ریشه در یک واقعه تاریخی دارد و گفته شده است که جوان های عاشق شهر ایروان بیشتر وقت خود را در این مکان طی می نموده اند. به همین دلیل پارک عشاق ایروان یک مکان دیدنی و جذاب برای زوج های جوان است. البته این پارک در ابتدا با الکساندر پوشکین شناخته می شد و در سال های بعد با عنوان پارک رفاقت معرفی می شد و از سال 1995 به پارک عشاق تغییر نام داد.

پارک عشاق ایروان نزدیک به 5/2 هکتار وسعت دارد و در خیابان مارشال باغرامیان قرار گرفته است. این پارک از ساعت 2 بامداد به بعد تا صبح بسته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1494

به "پارک عشاق ایروان؛ جاذبه زیبای ارمنستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک عشاق ایروان؛ جاذبه زیبای ارمنستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید