پیش بینی مان این است که مردم عادی در اردیبهشت ماه واکسینه شوند

به گزارش لیسون، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیش بینی مان این است سالمندان بهزیستی و افرادی با بیماری های زمینه ای، مسئولان دفن بیماران کرونایی در وادی رحمت، کارکنان آزمایشگاه هایی که آزمایش کرونا را اخذ می نمایند و کادر اورژانس 115 در فروردین ماه و مردم عادی در اردیبهشت ماه واکسینه شوند.

پیش بینی مان این است که مردم عادی در اردیبهشت ماه واکسینه شوند

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیش بینی مان این است سالمندان بهزیستی و افرادی با بیماری های زمینه ای، مسئولان دفن بیماران کرونایی در وادی رحمت، کارکنان آزمایشگاه هایی که آزمایش کرونا را اخذ می نمایند و کادر اورژانس 115 در فروردین ماه و مردم عادی در اردیبهشت ماه واکسینه شوند.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی، عباسعلی درستی با بیان این مطلب اظهار کرد: دو مرحله از واکسن کرونا به دستمان رسیده و مرحله سوم نیز از خارج کشور وارد شده و در حال توزیع بوده و شاید از روزهای آینده به دست ما هم برسد.

وی ادامه داد: تا به امروز کادر آی سی یوهای کرونا و تعدادی از سالمندان مقیم در خانه های سالمندان تبریز واکسینه شده اند، امیدواریم سایر کادر بهداشت و درمان نیز در فازهای بعدی واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه اگر واکسن کرونای فراوری داخل به فراوری انبوه برسد، واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام می گردد، گفت: پیش بینی می گردد این اتفاق در نیمه اول سال آینده بیفتد و بیشتر مردم واکسن را دریافت نمایند و کنترل بیماری در این مرحله امکان پذیر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاثیر واکسن های تزریق شده، اعلام کرد: تا به امروز عارضه ای جدی دیده نشده و واکسن ها مورد تایید وزارت بهداشت و دارای کیفیت بالایی هستند، به طوری که کادر بهداشت و درمان برای دریافت این واکسن با یکدیگر رقابت می نمایند.

وی تاکید نمود: نتیجه آنالیز ها در کل جهان نشان می دهد که واکسن 90 درصد موثر و بدون عارضه است، اما ممکن است یک سری عوارض خفیف مانند علایم سرما خوردگی، تب خفیف و درد عمومی بدن را به همراه داشته باشد که اصلا جای نگرانی نیست و توصیه می کنیم که مردم حتما استقبال نموده و داوطلب شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1521

به "پیش بینی مان این است که مردم عادی در اردیبهشت ماه واکسینه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی مان این است که مردم عادی در اردیبهشت ماه واکسینه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید