چگونه به حرف دیگران اهمیت ندهیم؟

به گزارش لیسون، بیشتر افراد نگران این هستند که دیگران چه فکری در خصوص آن ها می نمایند. آیا زمان آن نرسیده این نگرانی را از خود دور کنیم؟

چگونه به حرف دیگران اهمیت ندهیم؟

انسان به صورت ذاتی تمایل دارد که دیگران او را دوست داشته باشند و بپذیرند. اما گاهی این تمایل باعث می گردد که افراد بیش ازحد و به صورت وسواس گونه به تفکرات دیگران درمورد خودشان اهمیت دهند. در این مطلب از خبرنگاران به این موضوع می پردازیم که چگونه به حرف دیگران اهمیت ندهیم.

این زندگی شماست و زندگی شما به هیچ کس غیر از خودتان مربوط نیست

بقیه می توانند درمورد هرچه دوست دارند فکر نمایند، همان طور که شما آزاد هستید به هرچه می خواهید فکر کنید. تفکرات دیگران نمی تواند در آنچه هستید تغییری ایجاد کند یا ارزش شما را کم یا زیاد کند، مگر اینکه شما چنین اجازه ای به آن ها بدهید. این زندگی شماست. در سرانجام و در خلوت خودتان، تنها کسی که باید انتخاب ها و رفتارهای شما را تایید کند خود شما هستید.

هیچ کس بهتر از خودتان خیر و صلاح شما را نمی شناسد

کسی به مقدار خود شما در زندگی تان سرمایه گذاری نکرده و نخواهد کرد. فقط شما می دانید که چه چیزی برای شما خوب است و به یاری انتخاب های تان در موقعیت های مختلف است که این مهارت را به دست می آورید. تنها راه یادگیری این است که خودتان تصمیم بگیرید، مسئولیت تصمیم های خود را قبول کنید و اگر هم شکست خوردید، به جای سرزنش دیگران و مقصر دانستن آن ها، با تمام وجود از شکست خود درس بگیرید.

آنچه برای دیگری خیر است شاید برای شما شر مطلق باشد

دیگران معمولا خودشان را در موقعیت شما تصور می نمایند و با این تصور، درباره شما و آنچه خوب است انجام دهید اظهارنظر می نمایند. مشکل همین جاست. تعریفی که هرکس از خوب ارائه می نماید با دیگری فرق دارد. شاید چیزی که ازنظر شما آشغال و دورریختنی است ازنظر فردی دیگر بسیار باارزش باشد. هرکدام از ما بی همتا هستیم و فقط خود ما می دانیم که چه چیزی برای مان خوب است.

نظرات مردم دائما تغییر می نماید

انسان ها همواره در حال تغییر هستند. طرز تفکر، ایده ها و نگرش انسان ها با گذشت زمان عوض می گردد. بعضی از نظریه پردازان و فیلسوفان معتقد هستند که ما دائما در حال دگرگونی هستیم.

این بدان معناست که اگر کسی امروز نظری مثبت درمورد شما نداشته باشد، شاید در آینده ای نه چندان دور نظرش درمورد شما کاملا تغییر کند. پس همان گونه که می بینید چندان لازم نیست نظرات دیگران را جدی بگیرید. اگر به این دست مطالب علاقه دارید به مطلب چطور با احساس تنهایی کنار بیاییم؟ سر بزنید.

زندگی به معنای واقعی کلمه کوتاه است

شما یک شانس برای زندگی کردن دارید نه بیشتر. پس بهتر است با نگرانی درباره اینکه دیگران در خصوص شما چه فکری می نمایند این شانس را هدر ندهید. کاری را انجام دهید که دوست دارید. کسی باشید که خودتان آرزو دارید. بعد از مرگ هیچ یک از اطرافیان ، همراه شما نخواهند بود. شاید حتی سالی یک بار هم کسانی را که تا این حد نگران نظرات شان هستید نبینید. بدون اینکه خودتان را در قیدوبند نظرات دیگران قرار دهید زندگی کنید و تا جایی که می توانید از این فرصت تکرارنشدنی لذت ببرید.

از هرچه بترسی، سرت می آید

وقتی بیش از مقدار نگران افکار دیگران هستید، دچار پیش گویی خودمحقق نماینده می شوید. یعنی آن قدر باور دارید افکار آن ها مهم است که همین حس باعث تاثیر آن افکار روی شما می گردد. افرادی که احتیاجشان به تایید دیگران را انکار می نمایند این تفکر در رفتارشان ظاهر می گردد. یعنی به گونه ای با دیگران برخورد می نمایند که نشان دهند به تایید آن ها احتیاج ندارند. این تفکر بیمارگونه گاهی آن قدر حاد می گردد که فرد را گدای محبت و مطیع دیگران می سازد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا از صحبت کردن در جمع می ترسیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2050

به "چگونه به حرف دیگران اهمیت ندهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به حرف دیگران اهمیت ندهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید