کره شمالی راه های تماس با کره جنوبی را قطع کرد

به گزارش لیسون، رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) اظهار داشت که دولت به دلیل سیاست های حیله گرانه کره جنوبی از ظهر امروز (سه شنبه) راه های تماس با این کشور را قطع می نماید.

کره شمالی راه های تماس با کره جنوبی را قطع کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت کره شمالی در ساعات اولیه روز سه شنبه گفت تمام راه های ارتباطی با کره جنوبی را می بندد. از جمله آنها خط مستقیمی است که بین رهبران دو کشور واقع شده است. این کشور پیشتر تهدید نموده بود که اگر ارسال شبنامه به خاک آن کشور محدود نگردد روابط قطع می گردد.

تماس های روزانه که برای هماهنگی بین دو کشور که در دفتری در شهر کایسانگ در کره شمالی انجام می گردد هم از روز سه شنبه قطع می گردد. تاسیس این دفتر حاصل گفت وگوهای دو کشور در سال 2018 بود.

کره شمالی گفته که تماس های نظامی دو کشور هم قطع می گردد.

دفتر ارتباط دو کشور در ماه ژانویه به دلیل خطر شیوع بیماری کوید - 19 تعطیل شد اما ارتباط با تلفن ادامه داشت.

دو کشور هر روز دو تماس تلفنی با هم دارند. یکی ساعت 9 صبح و بعدی در پنج بعد از ظهر. کره جنوبی تایید نموده که تماس صبح سه شنبه آنها بی جواب مانده است.

مدتی است که کره شمالی به دلیل دخالت کره جنوبی در مسائل مربوط به این کشور آن را متهم و تهدید نموده است که در صورت ادامه فرایند دخالت و عدم جلوگیری از ارسال اعلامیه ها به کره شمالی، حتی دفتر ارتباطی بین کره شمالی و جنوبی را تعطیل خواهد شد.

مقامات ارشد در دولت کره شمالی، از جمله کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون و کیم یونگ چول، نایب رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر تصمیم گرفتند که اقدامات اتخاذ شده در قبال کره جنوبی کاملاً تغییر یافته و به مثابه یک دشمن با آن ها برخورد گردد.

به عنوان اولین اقدام در جهت قطع رابطه با سئول، کره شمالی از ظهر روز سه شنبه اقدام به قطع هرگونه ارتباط با کره جنوبی و انسداد خطوط ارتباطی در دفاتر وابستگان نظامی و حتی ریاست جمهوری خواهد نمود.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گفت که مردم کره شمالی از رفتارهای خیانتکارانه و حیله گری مقامات در دولت کره جنوبی که با آنها حساب های زیادی برای تسویه دارند، عصبانی شده اند.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، هفته پیش تهدید نموده بود که اگر کره جنوبی جلوی ارسال شبنامه به داخل مرزهای کره شمالی را نگیرد، این کشور راه های ارتباطی را قطع می نماید.

او گفته بود که این شبنامه ها برضد توافق های رهبران دو کشور در سال 2018 است.

گروهی از کسانی که از کره شمالی فرار نموده اند، با یاری بالون، شبنامه هایی را به داخل خاک کره شمالی می فرستند. گزارش شده که گاهی همراه شبنامه، وسایلی هم با این روش فرستاده می گردد که مردم به برداشتن کاغذها هم ترغیب شوند.

مردم کره شمالی فقط اجازه دارند که از مجاری دولتی به اخبار دسترسی پیدا نمایند و بیشتر آنها به اینترنت دسترسی ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1027

به "کره شمالی راه های تماس با کره جنوبی را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی راه های تماس با کره جنوبی را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید