یادداشت خبرنگار ترکیه ای برای خبرنگاران، کارت قرمز معروف می تواند روی سرنوشت حسینی تأثیر بگذارد، انتظار بیشتری از صیادمنش می رود

به گزارش لیسون، خبرنگار ترکیه ای در یادداشتی برای خبرنگاران عملکرد دو لژیونر ایرانی شاغل در سوپرلیگ ترکیه را تجزیه و تحلیل کرد.

یادداشت خبرنگار ترکیه ای برای خبرنگاران، کارت قرمز معروف می تواند روی سرنوشت حسینی تأثیر بگذارد، انتظار بیشتری از صیادمنش می رود

به گزارش خبرنگاران، بوراک ذیهنی، خبرنگار روزنامه دامگا ترکیه که شرایط بازیکنان ایرانی شاغل در سوپرلیگ ترکیه را به دقت زیرنظر دارد و شناخت خوبی هم از فوتبال ایران در رده باشگاهی و ملی دارد، در یادداشتی برای خبرگزاری خبرنگاران به آنالیز عملکرد سیدمجید حسینی و اللهیار صیادمنش، بازیکنان دو تیم ترابزون اسپور و فنرباغچه در فصل 20-2019 پرداخته است. یادداشت این خبرنگار ترکیه ای را در زیر می خوانید:

حسینی و تغییر احتمالی سرنوشتش بابت کارت قرمز معروفش

مجید حسینی از زمانی که در سال 2018 به ترابزون اسپور آمد تا همین تابستان همه به او امید داشتند و حتی انتقالش به باشگاه های اروپایی را قطعی می دانستند. چندین باشگاه اروپایی هم نسبت به جذب مجید علاقه مند بودند تا اینکه اوضاع هم برای او و هم برای تیم ترابزون اسپور تغییر کرد. خریدهای جدید ترابزون اسپور یعنی گاستون کامپی و ایوانیلدو فرناندس هم نتوانستند در کنار حسین ترکمن خط دفاعی مستحکمی شکل دهند. در کنار اینها مشکلاتی که در خط میانی آبی وعنابی ها به خصوص پس از جدایی اونال کارامان از سمت سرمربیگری این تیم به وجود آمد، مستقیماً روی خط دفاعی تأثیر گذاشت.

در همین مقطع زمانی، حسینی که دچار مصدومیت هایی هم شده بود، عملکردش دچار افت شد. در سوی دیگر کارت قرمز آماتوری که مجید در بازی با آلانیااسپور در هفته بیست وهشتم سوپرلیگ ترکیه گرفت، شاید بتوان گفت که روی سرنوشت او تأثیر گذاشت (ترابزون اسپور با تساوی 2-2 در آن بازی از کسب عنوان قهرمانی فاصله گرفت). پس از آن بازی خیلی ها فکرش را هم نمی کردند که حسین چیمشیر (سرمربی ترابزون اسپور) به فکر کنار گذاشتن حسینی از ترکیب اصلی تیم باشد.

باشگاه ترابزو ن اسپور بند تمدید یکساله قرارداد را فعال کرد تا این بازیکن ایرانی به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا نگردد. در ادامه باشگاه پیشنهاد دو میلیون یورویی سامپدوریا برای حسینی را رد کرد. سپس مدیران باشگاه ترابزون اسپور به اطلاع این مدافع ایرانی رساندند که به دنبال یافتن باشگاه جدیدی باشد که البته باشگاه در این مورد اشتباه می نماید چرا که وقتی شما بازیکنی 24 ساله دارید که در تیم ملی کشورش به طور مرتب بازی می نماید و ارزشش در بازار نقل وانتقالات چهار برابر شده، خیلی بد است که او را به این شکل در لیست خروجی قرار دهید.

مجید اگر در ترابزون اسپور بماند، آزمونی جدی پیش روی خود دارد چون رقبای قدرتمندی را مقابلش می بیند و کامپی، مسیاس و حسین به عنوان رقبای وی برای قرار دریافت در ترکیب اصلی هستند. اگر مجید نتواند عملکردش را بهبود ببخشد، ممکن است دوران حرفه ای اش تحت تأثیر قرار بگیرد.

اللهیار صیادمنش و انتظارات فوتبال ایران از او

صیادمنش به عنوان گرانقمیت ترین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ ترکیه به تیم فنرباغچه پیوست که همین باعث شد تا انتظارات از او بالا رود. با این حال، زمانی که به بازیکنان جوان در تیم های مدعی قهرمانی مانند فنرباغچه زمان داده می گردد، آنها گاهی اوقات نمی توانند از حد مشخصی فراتر فرایند. فردی کادی اوغلو نیز یکی دیگر از این دست بازیکنان بود که به همین شکل فصل گذشته برای مدت طولانی در فنرباغچه نیمکت نشین بود. عمر فاروک نیز همین راستا را در پیش گرفته است.

اللهیار اگر بتواند پیشرفت کند، می تواند فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کند، هرچند این موضوع به نظر سرمربی هم بستگی دارد. حضور قرضی صیادمنش در تیم استانبول اسپور فرصتی ایده آل برای او بود تا بتواند جهش مورد انتظار را انجام دهد. با این حال اللهیار نتوانست آنچه را که در آنجا انتظار می رفت، انجام دهد و تنها در چند بازی برای این تیم دسته اولی به میدان رفت که آن هم برای نشان دادن توانایی هایش کافی نبود. در نهایت در نیمه دوم فصل اخیر، فنرباغچه مجبور شد صیادمنش را به ترکیب خود بازگرداند، چرا که حتی تیم های پایین جدولی سوپرلیگ ترکیه هم پیشنهاد خرید یا انتقال قرضی این مهاجم ایرانی را نپذیرفتند.

قطع همکاری با ودات موریکی که در ابتدای فصل خریداری شده بود، غیرممکن بود چون او هم برای فنرباغچه گلزنی می کرد و همین اینکه به خاطر پیشنهادهای خوبی که از باشگاه های اروپایی داشت، باید در ترکیب اصلی بود. برنامه باشگاه فنرباغچه هم جواب داد و حالا این مهاجم کوزوویی در آستانه رفتن به فوتبال باشگاهی ایتالیاست. در این تابستان هم فنرباغچه دو خرید انجام داد و مامه تیام و اِنر والنسیا به ترکیب این تیم اضافه شدند. آنها در حال مذاکره برای جذب یک مهاجم دیگری هم هستند.

اگر اللهیار به طور قطعی یا قرضی از فنرباغچه بخواهد جدا گردد باید روی پیشرفت انفرادی اش تمرکز کند. هر فوتبالیستی نمی تواند در هر تیمی خوب بازی کند، از این رو اللهیار باید در تیم بعدی اش تمام تلاشش را برای ارائه بهترین بازی هایش به کار ببندد. فوتبال ایران انتظار انجام کارهای بیشتری از او دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1173

به "یادداشت خبرنگار ترکیه ای برای خبرنگاران، کارت قرمز معروف می تواند روی سرنوشت حسینی تأثیر بگذارد، انتظار بیشتری از صیادمنش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت خبرنگار ترکیه ای برای خبرنگاران، کارت قرمز معروف می تواند روی سرنوشت حسینی تأثیر بگذارد، انتظار بیشتری از صیادمنش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید