3 اقدام شهرداری تهران برای بازسازی و بازسازی آرامگاه شهدای مشروطه

به گزارش لیسون، تهران (پانا) - مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره آخرین شرایط بازسازی محل دفن شهدای مشروطه گفت این محل سال ها رها شده بود و کسی به آن توجهی نمی کرد اما اقدام برای بازسازی و بازسازی آن صورت گرفته است.

3 اقدام شهرداری تهران برای بازسازی و بازسازی آرامگاه شهدای مشروطه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

برزین ضرغامی در گفت وگو با پانا با اشاره به انتشار تصاویر و اخباری در مورد محل دفن 2 شهید مشروطه (صور اسرافیل و ملک المتکلمین) در خیابان کمالی و احتمال اینکه به زودی به پارکینگ بیمارستان لقمان الدوله تبدیل می گردد، گفت: این ملک سال ها رها شده بود و کسی به آن توجه نمی کرد و سرایداری داشت که 45 سال در آن مستقر بود و تقریباً صاحب ملک شده بود که ورثه هم نمی توانستند آنرا بیرون نمایند. شهرداری خانه ای برای سرایدار خرید و پیروز شد ملکی که وی در آن مستقر شده بود را خراب کند و به محوطه آرامگاه بیفزاید.

وی اضافه نمود: همچنین خود آرامگاه که طاق، روی آن افتاده بود بازسازی و بازسازی شد. همچنین برای دسترسی، ملکی در کوچه جنوبی خریداری شد که آن هم به فضای آرامگاه اضافه نموده خواهد شد. بنابراین شهرداری در این مدت 3 اقدام نموده است. نخست آرامگاه را بازسازی نموده است. ساختمان اول را تملک و تخریب نموده است و ساختمان را برای دسترسی تملک نموده اما هنوز تخریب نشده و فضایی که در تصاویر مشاهده می گردد فضای کارگاهی است زیرا هنوز فعالیت های بازسازی و توسعه حریم آرامگاه به اتمام نرسیده است.

با این وجود فرزانه ابراهیم زاده، مورخ و تهران شناس در مشاهداتی که روز 21 آبان ماه از این مکان داشته، اظهار داشت که نشانی از بازسازی دست کم از سه ماه گذشته تا کنون در این محوطه وجود ندارد. همچنین دسترسی به داخل محل فقط از داخل بیمارستان امکان پذیر است. همچنین بر اساس مشاهدات سنگ قبرهای خانواده ملک زاده نیز تخریب شده است و خبرها از پله هایی که سابقا در این مکان بوده نیز نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1227

به "3 اقدام شهرداری تهران برای بازسازی و بازسازی آرامگاه شهدای مشروطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اقدام شهرداری تهران برای بازسازی و بازسازی آرامگاه شهدای مشروطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید