آکواریوم KLCC کوالالامپور

به گزارش لیسون، کوالالامپور پایتخت کشور مالزی جاذبه های گردشگری زیادی دارد که بازدید از هر کدام خالی از لطف نخواهد بود. یکی از این مکان های جذاب آکواریوم KLCC کوالالامپور است که جزء آکواریوم های عظیم در دنیا قرار می گیرد. آکواریومی با مساحتی به وسعت 60 هزار متر مربع که خانه ای برای 5 هزار گونه مختلف ماهی و آبزی می باشد که تنها در قعر اقیانوس ها یافت می شوند. این آکواریوم زیبا در نزدیکی یکی دیگر از جاذبه های معروف شهر یعنی برج های دو قلوی پتروناس مالزی قرار گرفته است. آغاز عملیات ساخت آن به سال نه چندان دور 2002 میلادی و سرانجام این عملیات و افتتاح این مجموعه به سال 2005 میلادی می رسد.

آکواریوم KLCC کوالالامپور

یکی از اقدامات مناسب که توسط مسئولین انجام شده است، نصب ویدئو پروژکتور ها و دیگر تجهیزات پیشرفته برای نمایش اطلاعات بسیار کامل در خصوص هر یک از این موجودات به تماشاگران می باشد.

اولین سالنی که تماشاگران به آن وارد می شوند از چند آکواریوم با موجودات متنوع و رنگارنگ تشکیل شده است. در کنار آن ها می توانید خزندگانی چون قورباغه درختی کمیاب و قورباغه سمی و کربه ماهی بسیار عظیم ، کوسه ماهی شنی ، ماهی های پهن و مار ماهی ها را مشاهده نمایید.

بعد از این قسمت به بخش پر هیجان آکواریوم می رسید: تونل زیر آب. یک تونل شیشیه ای که موجودات دریایی مانند ببر کوسه ، ماهی های گوشت خوار ، مار ماهی ها و ماهی های غول آسایی که از مناطق استوایی به این جا آورده شده اند را در طول 9 متری خود جای داده است و شما می توانید شنا کردن و غذا خوردن آن ها را در اطراف خود مشاهده نمایید. بی جهت نیست که این آکواریوم را بعنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مالزی معرفی می نمایند.

وظیفه غذا دادن به ماهی ها و کوسه ها توسط گروهی غواص صورت می پذیرد که تماشای آن را نباید از دست داد. اصولا آغاز این کار ساعت 10 و 45 دقیقه صبح است که به دفعات مختلف و با توجه به برنامه های از پیش مشخص شده تا ساعت 5 و نیم بعد از ظهر ادامه دارد. با توجه به تجربه می توان گفت که بهترین نمایش سطح یک زمان تغذیه ماهی های گوشت خوار پیرانا و سمور های آبی و بهترین نمایش سطح دو موقع تغذیه دسته جمعی ماهی ها است که در طول روز 2 بار صورت می گیرد. غذا خوردن مار ماهی های برق دار ، ماهی آراپایما و کوسه ها نیز در روز های زوج انجام می گردد. بهتر است برای اطلاع دقیق تر از زمان های غذا خوردن این موجودات می توانید به سایت رسمی آکواریوم مراجعه نمایید.

اگر مدرک غواصی دارید آن را از قلم نیاندازید زیرا با ارائه آن مجوز شنا کردن در کنار 5 گونه مختلف کوسه و دیگر موجودات اقیانوسی در حجم 2 و نیم میلیون لیتری آب به شما داده خواهد شد که تجربه ای هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود. برای دیگر افراد که به چنین ماجراجویی علاقه مند هستند اما مدرک غواصی ندارند، خشم قفس در نظر گرفته شده است. اتاقکی شیشه ای با ظرفیت 3 نفر که به درون آکواریوم رفته و به شما تجربه مشاهده از نزدیک موجودات را می دهد. البته یادتان باشد برای استفاده از این امکان باید بلیط آن را 5 روز کاری قبل از رسیدن به آکواریوم رزرو نموده باشید. هم غواصی و هم خشم قفس در روز های زوج تعطیل می باشد.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1171

به "آکواریوم KLCC کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم KLCC کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید