آیا برای سفر به مالدیو احتیاج به ویزا است؟

به گزارش لیسون، از زیبایی های جزایر مالدیو هر چه بگوییم کم گفته ایم. کم تر جایی روی کره زمین وجود دارد که طبیعت بکر و دست نخورده ای به این اندازه داشته باشد که در عین حال به یکی از مراکز گردشگری برتر دنیا تبدیل گردد. آفتاب گرم، شن های ساحلی داغ مناسب افرادی است که به آفتاب دریافت علاقه مند هستند. تفریحات آبی و غیر آبی بی شمار جزایر مالدیو نیز از دیگر جاذبه های گردشگری آن حساب می گردد. اما چگونه می توانیم به مالدیو سفر کنیم؟ دریافت ویزا مالدیو چگونه است و چه مراحلی دارد؟ برای سفر به مالدیو تنها احتیاج دارید تا تور مالدیو خود را از مجموعه خبرنگاران تهیه فرمایید. خدمات مسافرتی به همراه تور بر اساس بودجه شما طراحی شده است. اگر آماده سفر هستید در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با ویزا مالدیو برای ایرانیان آشنا سازیم.

آیا برای سفر به مالدیو احتیاج به ویزا است؟

موقعیت جغرافیایی مالدیو

جزایر مالدیو در مساحتی به اندازه 90،000 کیلومتر مربع زنجیره ای از آب سنگ های صخره ای و شن های ساحلی مسطح است. این یکی از دلایلی است که مالدیو یکی از منحصر به فرد ترین جغرافیای دنیا را دارد. از شمال به جنوب در یک منطقه وسیع در اقیانوس هند پراکنده شده و در بالای خط الراس اقیانوسی به فاصله 960 کیلومتر واقع شده است. به باور دانشمندان این آب سنگ های صخره ای در اثر فوران کوه های آتشفشان اقیانوسی تشکیل شده است. این آتشفشان ها در حال حاضر منقرض شده اند. هیچ رودخانه و یا برکه ای در این جزایر وجود ندارد. مالدیو از حدود 1،200 جزیره تشکیل شده است. مساحت هر کدام از این جزایر بیشتر 1 یا 2 کیلومتر مربع است. البته مساحت هیچ یک از این جزایر بیش از 8 کیلومتر مربع نمی گردد. از دیدگاه مکان نگاری بیشتر این جزایر را شن و تالاب های باتلاقی تشکیل داده است. بیشترین ارتفاع رصد شده در این جزایر، 2.4 متر است که در جزیره ویلینگلی (Wilingli Island) واقع شده است. کم ترین ارتفاع آن نیز اقیانوس هند با ارتفاع صفر است.

درختان نارگیل، بوته های بومی دست نخورده و خاص بطور عمده در جزایر غیر مسکونی یافت می شوند. در حالی که درختان میوه دار در جزایر مسکونی یافت و کاشته می شوند. در جزایر مسکونی شما شاهد طیف وسیعی از مرکبات، موز، درختان پاپایا (Papaya Trees) خواهید بود. نکته جالب دیگر جزایر مالدیو این است که تنها 10 درصد مساحت آن قابل کشت است.

در حالی که مالدیو فصل پر رونق و افول گردشگری دارد اما به طور کلی از آب و هوای مطلوبی برخوردار است. مالدیو تنها دو فصل دارد. دمای معمول آن بین 24 الی 33 درجه متغیر است. الگو های آب و هوایی مالدیو به علت نزدیکی به خط استوا تحت تاثیر قرار می گیرد. وجود باران های موسمی آب و هوای مالدیو را به دو فصل خشک (Dry Season) و فصل خیس (Wet Season) تقسیم می نماید.

به علت موقعیت جغرافیایی خاص جزایر مالدیو گردشگران بسیاری برای سفر به این جزایر می آیند. اگر همچنان دوست دارید به این جزایر سفر کنید با ما همراه باشید. در ادامه توضیح می دهیم که دریافت ویزا مالدیو چگونه است.

ویزا مالدیو + مدارک مورد احتیاج

خبر خوبی برای شما داریم. شما می توانید بدون دریافت ویزا به جزایر مالدیو سفر کنید. در واقع جزایر مالدیو از هیچ ملیتی درخواست ویزا ندارد. ویزای شما فرودگاهی و به محض ورد به جزایر صادر خواهد شد. یعنی شما برای دریافت ویزا در کشور مبدا ندارید. از نظر قانونی برای ورود به جزایر به هیچ گونه مسئله ای برخورد نخواهید کرد. همین باعث شده است که جزایر مالدیو به یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه ایرانیان تبدیل گردد.

اما برای دریافت ویزای فرودگاهی خود باید چند نکته را در نظر بگیرید. پس از اینکه به مقصد جزایر مالدیو رسیدید. باید فرم مخصوص ویزا را پر کنید. سپس هزینه ای جزئی بابت صدور ویزای خود به مامورین حاضر در فرودگاه پرداخت کنید. مدارکی که به هنگام ورود به فرودگاه جهت صدور ویزا احتیاج دارید به توضیح زیر است:

  • پاسپورت (ویزا) که حداقل 6 ماه اعتبار تا خاتمه آن وجود دارد
  • برگه رزرو قطعی هتل اقامت خود در جزایر مالدیو
  • هزینه نقدی 50 دلار به ازای تعداد روز های اقامت
  • یک قطعه عکس تمام رخ

ویزای توریستی صادر شده به مدت 30 روز اعتبار دارد. اگر ویزای کاری دریافت کردید تنها تا 72 ساعت امکان حضور در جزایر مالدیو را خواهید داشت. برای دریافت ویزا مالدیو به راحتی می توانید با تور مالدیو این مجموعه سفر خود را رقم بزنید. برای داشتن یک سفر بی نظیر هر آن چه که به آن احتیاج دارید در این تور گنجانده شده است. با تور مالدیو خبرنگاران برگه رزرو قطعی هتل خود را می توانید به مامورین فرودگاه نشان دهید.

نکاتی که پیش از سفر به مالدیو باید بدانید

پس از دریافت ویزا مالدیو و خروج از فرودگاه روش های مختلفی وجود دارد تا خود را به اقامتگاه برسانید. حمل و نقل مالدیو متنوع است. از فرودگاه می توانید سوار کشتی (Ferry) شوید یا از قایق های موتوری (Speedboat) بهره ببرید. جهت مطالعه درمورد حمل و نقل مالدیو به بخش مطالب مرتبط رجوع کنید. تاکسی های فرودگاهی نیز در محل حضور دارد. هتل رزرو شده شما مسئولیت ترانسفر فرودگاهی شما را نیز بر عهده خواهد داشت. در غیر این صورت با شماره تلفن 009603315201 تماس حاصل فرمایید. تاکسی های فرودگاه مالدیو (Maldivian Air Taxi) آماده ارائه خدمات به مقصد شما است.

چشمهای خود را ببندید و این صحنه را تصور کنید: جزیره ای در انحصار اقیانوس بی نهایت وسیع هند، در هر طیف آبی رنگ که تصورش را می کنید، سواحل زیبا که در محاصره درخت های نارگیل محاصره شدند. بومی های سواحل و گردشگران در حال تکاپو و تفریح. این تصویر مالدیو در بهترین حالت خود است. بی خود نیست که جزایر مالدیو جزو شگفتی های طبیعی به حساب می آید. ویزا مالدیو خود را پس از ورود به مالدیو دریافت کنید و از طبیعت آن لذت ببرید. وب سایت رسمی توریسم جزایر مالدیو اطلاعات جامع تری را در اختیار گردشگران قرار داده است. اگر تجربه سفر به جزایر مالدیو را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 569

به "آیا برای سفر به مالدیو احتیاج به ویزا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برای سفر به مالدیو احتیاج به ویزا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید