اعلام حکومت نظامی از سوی ارتش میانمار

به گزارش لیسون، ارتش میانمار در دو منطقه از حومه بزرگترین شهر این کشور حکومت نظامی اعلام نموده است.

اعلام حکومت نظامی از سوی ارتش میانمار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از تشدید اعتراضات گسترده در میانمار علیه کودتای نظامی، ارتش در یانگون بزرگترین شهر این کشور حکومت نظامی خاطرنشان کرد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام نموده است که انجمن زندانیان سیاسی تا به امروز مرگ حداقل 38 نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در اعتراضات میانمار را ثبت نموده است.

حداقل 34 نفر از کشته شدگان در شهر یانگون جان خود را از دست داده اند. این نخستین بار از کودتای نظامی اول فوریه تا به امروز است که فرماندهان ارشد ارتش میانمار از واژه حکومت نظامی در شهر یانگون استفاده نموده اند.

به نظر می رسد آمار واقعی تلفات اعتراضات خونین میانمار بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده باشد.

ارتش میانمار اول فوریه با کودتای نظامی قدرت را تصاحب نموده و آنگ سان سوچی رهبر منتخب و بسیاری از فعالان سیاسی را بازداشت نموده است.

انجمن حمایت از زندانیان سیاسی اعلام نموده است که حدود 2 هزار نفر از زمان کودتا تا به امروز بازداشت شده اند.

معترضان خواهان آزادی آنگ سان سوچی و سایر فعالان سیاسی و احترام به نتایج انتخابات نوامبر شده اند. ارتش میانمار نتایج انتخابات نوامبر را رد نموده است.

آمریکا و بعضی کشورهای غربی تا به امروز تحریم های محدودی را علیه ارتش میانمار اعمال نموده اند و توماس اندروز گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در میانمار نیز خواهان تحریم تسلیحاتی بین المللی این کشور و تحریم های مالی هدفمند شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1518

به "اعلام حکومت نظامی از سوی ارتش میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حکومت نظامی از سوی ارتش میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید