چین: چند روز آینده در مذاکرات وین حیاتی است

به گزارش لیسون، رئیس هیات چین در مذاکرات برطرف تحریم ها در وین با اشاره به اینکه همه طرف های مشارکت کننده در گفت وگوها به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ داده اند توضیح داد که چند روز آینده حیاتی خواهد بود.

چین: چند روز آینده در مذاکرات وین حیاتی است

وانگ کوان این مطلب را به ایرنا گفت و اضافه کرد: گفت وگوها همچنان در قالب ها و سطوح مختلف جریان دارد و ایران کوشش های سازنده ای را در این مدت صورت داده است.

دور هشتم مذاکرات برطرف تحریم ها در وین از ششم دی ماه شروع شده و اکنون به مرحله ای رسیده است که موفقیت یا شکست گفت وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی طرف های غربی بستگی دارد. اگر طرف های غربی تصمیمات لازمی را که به آن مطلع هستند، اتخاذ کنند، می توان چند موضوع به جای مانده را حل نموده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دیشب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده ایم اما تا وقتی درباره همه چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

وی با بیان اینکه واقع بینی، خودداری از زیاده خواهی و توجه به تجربه 4 سال گذشته لازمه تحقق این هدف است اضافه کرد: زمان تصمیم گیری طرف های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

ساعاتی پیش میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در سخنانی توضیح داد که آمریکا باید گام نخست را برای دست یابی به توافق نهایی بردارد.

وی به خبرنگاران در وین گفت: من در یکی از توئیت هایم به این مساله اشاره کردم که مذاکرات وین در مراحل آخر است. همین دیروز رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی آقای باقری کنی در توئیترش نوشت که زمان تصمیم گیری نهایی رسیده است. وی اضافه کرد که از دیدگاه او کاملا حمایت می نماید.

دیپلمات ارشد روسیه در پاسخ به این سووال که در این مرحله چه کسی باید تصمیم گیری کند مطرح کرد که این مذاکرات یک فرایند چندجانبه است و تمام طرف ها درگیر هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2010

به "چین: چند روز آینده در مذاکرات وین حیاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: چند روز آینده در مذاکرات وین حیاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید