این ویتامین برای سلامت قلب افراد مسن مفید است

به گزارش لیسون، یک مطالعه تازه نشان می دهد که مکمل های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و سایر بیماری های قلبی را برای افراد بالای 60 سال کاهش دهد.

این ویتامین برای سلامت قلب افراد مسن مفید است

به گزارش مدیسن، راشل نیل، محقق ارشد از مؤسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا، می گوید: نتایج ما نشان می دهد که تحقیق بیشتر در خصوص فواید احتمالی ویتامین D در حوادث قلبی عروقی، به ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلاء به این رویداد هستند، ممکن است ضروری باشد.

نیل در ادامه اضافه نمود: شواهد مفید برای افرادی که از استاتین های کاهش دهنده کلسترول یا سایر دارو های قلبی استفاده می نمایند، قوی تر بود.

او گفت: این کارآزمایی، شواهدی از سودمندی برای افرادی که دارو هایی برای درمان بیماری های قلبی عروقی یا کلسترول بالا مصرف می کردند نشان داد و ویتامین D اندازه حمله قلبی را کاهش داد.

وی اضافه نمود: با این حال، یافته ها قطعی نیستند. به طور کلی، ما هیچ اثر آماری قابل توجهی از ویتامین D بر روی حوادث قلبی عروقی مهم مانند سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد [حمله قلبی]، یا درمان عروق مسدود شده در قلب پیدا نکردیم.

نیل گفت: مصرف دوز میانه ویتامین D بعید است که مضر باشد. افرادی که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف نمایند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید حتماً با مشورت پزشک شأن این کار را انجام دهند.

برای این مطالعه، محققان به طور تصادفی به بیش از 21000 مرد و زن 60 تا 84 ساله 60000 واحد بین المللی ویتامین D یا دارونما به مدت پنج سال دادند.

محققان دریافتند که اندازه حوادث قلبی عروقی عمده در میان افرادی که ویتامین D مصرف می کردند، 9 درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می کردند.

در میان افرادی که ویتامین D مصرف می کردند، اندازه حملات قلبی 19 درصد کمتر بود. با این حال، هیچ تفاوتی در اندازه سکته مغزی در دو گروه مشاهده شد.

محققان خاطرنشان کردند که اثر ویتامین D در میان افرادی که از استاتین ها یا سایر دارو های قلبی عروقی استفاده می کردند قوی تر به نظر می رسید، اما این یافته از نظر آماری معنی دار نبود.

منبع: مهر

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2241

به "این ویتامین برای سلامت قلب افراد مسن مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ویتامین برای سلامت قلب افراد مسن مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید