آنالیز فنی فورد کوگا

به گزارش لیسون، کوگا در ظاهر تقریباً به طور کامل با اسکیپ یکسان است و صرفاً تفاوت هایی جزئی در جلوپنجره و سپر های آن دیده می گردد.

آنالیز فنی فورد کوگا

به گزارش خبرنگار ،کراس اوور کامپکت فورد اسکیپ در بازار اروپا با نام کوگا عرضه می گردد و یکی از پرفروش ترین خودروهای کلاس خود در این منطقه است. حالا اما فورد هم زمان با معرفی نسل جدید اسکیپ، نسل جدید برادر دوقلوی اروپایی آن یعنی کوگا را هم معرفی نموده است. کوگا در ظاهر تقریباً به طور کامل با اسکیپ یکسان است و صرفاً تفاوت هایی جزئی در جلوپنجره و سپرهای آن دیده می گردد.

نسل جدید کوگا اولین کراس اوور فورد محسوب می گردد که روی پلت فرم C2 این شرکت ساخته شده یعنی همان پلت فرمی که در نسل جدید هاچ بک فوکوس هم بکار رفته است. با استفاده از این پلت فرم، حالا فاصلهٔ محوری، طول و عرض کوگا افزایش یافته، اما درعین حال 90 کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است. افزایش 2 سانتیمتری فاصلهٔ محوری و 4.4 سانتیمتری عرض خودرو، بهبود قابل توجهی را در فضای داخلی به همراه داشته است به گونه ای که حالا سرنشینان عقب 2 سانتیمتر فضای شانه و 3.6 سانتیمتر فضای نشیمن بیشتری در اختیار دارند. در همین حال، با وجود اینکه ارتفاع نسل جدید کوگا 2 سانتیمتر کمتر از نسل قبلی است، اما فضای سر سرنشینان در جلو 1.3 سانتیمتر و در عقب 3.5 سانتیمتر بیشتر شده است.

جایگاه های عقب این خودرو نیز از قابلیت کشیدن به سمت عقب یا جلو برخوردار شده اند و به گفتهٔ فورد بیشترین فضای پا را در این کلاس ارائه می نمایند. کوگا جدید همچنین به تکنولوژی اتصالی FordPass فورد هم مجهز شده که نه تن ها اینترنت وای فای را ارائه می نماید بلکه ویژگی های هوشمندانه ای شامل یافتن مکان خودرو، استارت از راه دور و باز و بسته کردن در های خودرو با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه را نیز به همراه دارد. ازجملهٔ سایر ویژگی های داخلی برجستهٔ این کراس اوور جدید نیز می توان به صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر 8 اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 با اندروید اتو و کارپلی، پد شارژر بی سیم و سیستم صوتی سفارشی B&O اشاره نمود.

مشخصات فنی

فورد برای نسل جدید کوگا طیف گسترده ای از قوای محرکهٔ مختلف و مدرن شامل دو پیشرانهٔ بنزینی، دو پیشرانهٔ دیزلی، نسخهٔ هیبریدی، نسخهٔ پلاگین هیبریدی و نسخهٔ دیزلی هیبریدی خفیف را ارائه نموده است. پیشرانه های بنزینی کوگا در اصل یک واحد 1.5 لیتری سه سیلندر اکوبوست توربوشارژ است که در دو سطح قدرت مختلف 120 و 150 اسب بخار ارائه می گردد. این اولین پیشرانهٔ سه سیلندر جهان است که به سیستم غیرفعال سازی سیلندر مجهز شده است. این سیستم در مواقعی که به تمام توان پیشرانه نیازی نیست به طور اتوماتیک ظرف تنها 14 میلی ثانیه یکی از سیلندر ها را غیرفعال می نماید.

پیشرانه های دیزلی کراس اوور جدید فورد نیز شامل 1.5 لیتری 120 اسب بخاری و 2 لیتری 190 اسب بخاری اکوبلو می گردد. برای انتقال نیروی پیشرانه های دیزلی و بنزینی یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به همراه یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید در نظر گرفته شده است. کوگا به صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می گردد، اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

نسخهٔ پلاگین هیبریدی این کراس اوور آمریکایی به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری 14.4 کیلووات ساعتی مجهز شده است. مجموع خروجی این سیستم 225 اسب بخار قدرت است. این ماشین که اولین محصول پلاگین هیبریدی فورد در اروپا محسوب می گردد، می تواند تا 50 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند. نسخهٔ هیبریدی معمولی کوگا نیز از همان موتور 2.5 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری لیتیوم یون استفاده می نماید، اما فعلاً ظرفیت باطری های آن اعلام نشده است. این نسخه کمی دیرتر از دیگر نسخه های کوگا یعنی در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

نسخهٔ هیبریدی خفیف این کراس اوور به یک پیشرانهٔ دیزلی 2 لیتری با 150 اسب بخار قدرت به همراه یک استارت آلترناتور تسمه ای و پکیج باطری لیتیوم یون 48 ولتی مجهز شده است. به گفتهٔ فورد، این نسخهٔ هیبریدی خفیف در هر کیلومتر 132 گرم دی اکسید کربن فراوری می نماید. همانند نسل قبل، نسل جدید فورد کوگا نیز در چهار تیپ مختلف شامل تیپ پایهٔ ترند، تیپ میانی تیتانیوم، تیپ لوکس ویگنال و تیپ اسپرت ST-Line به بازار اروپا عرضه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 351

به "آنالیز فنی فورد کوگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی فورد کوگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید