نکاتی در خصوص سفر به بانکوک

به گزارش لیسون، بانکوک پایتخت کشور تایلند و یکی از پر گردشگرترین شهرهای جهان با بیش از 20 میلیون گردشگر در سال به حساب می آید.

نکاتی در خصوص سفر به بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آفتاب تراول، بیشتر گردشگران بانکوک از کشورهای چین، مالزی، کره، ژاپن، هند، روسیه، کشورهای اروپایی و آمریکا به این شهر مراجعه می نمایند. بانکوک به شهر فرشته ها و ونیز شرق معروف است.

اگرچه بیشتر مسافران تور بانکوک تایلند تنها به قصد بازدید از شهر بانکوک به این شهر سفر نمی نمایند و معمولاً دو سه روزی را در بانکوک می گذرانند و بعد به سایر شهرها می روند، ولی بانکوک به خودی خود چنان از جاذبه های گردشگری غنی است که توجه همه گردشگران را به سمت خود جلب می نماید.

فرهنگ غنی، آسمان خراش های بزرگ، بازارهای روی آب، مراکز خرید مدرن، بزرگ ترین محله چینی های جهان در خارج از چین، معابد زیبا، معماری خیره نماینده، موزه های مدرن و ... از مهم ترین دلایل سفر گردشگران به بانکوک به شمار می آید.

از ایران به راحتی می توان با پروازهای منظم هواپیمایی ماهان به بانکوک سفر کرد. بانکوک از نظر زیرساخت های گردشگری قوی است و هتل های بسیار زیادی در بانکوک ساخته شده است. همه هتل های بانکوک را می توان به صورت آنلاین به وسیله سایت آفتاب تراول رزرو کرد و ووچر هتل را به صورت آنی دریافت کرد. انتخاب منطقه مناسب جهت اقامت در بانکوک از سؤالات مهمی است که معمولاً مسافران از ما می پرسند.

اگر به دنبال هتل های لوکس و نزدیکی به اماکن تاریخی بانکوک هستید اقامت در ریورساید یا حاشیه رودخانه کائوپرایا را به شما پیشنهاد می کنیم. عاشقان خرید معمولاً مناطق سیام و پراتونام را انتخاب می نمایند زیرا بیشتر مراکز خرید در این مناطق واقع شده است. سوخومویت، سیلوم و ساتورن جزو مناطق مدرن بانکوک به حساب می آیند که دسترسی مناسبی به امکانات حمل ونقل عمومی نظیر مترو و قطار هوایی دارند.

خیابان کائوسان معروف ترین خیابان بانکوک است که همیشه مملو از گردشگران است و منطقه قدیمی بانکوک نیز در نزدیکی این خیابان واقع شده است. چایناتاون یا محله چینی های بانکوک بزرگ ترین محله چینی های جهان در خارج از چین است. بازدید از این محله جزو کارهایی است که حتما باید در سفر به بانکوک انجام دهید ولی این منطقه مناسب اقامت و هتل دریافت نیست.

از مهم ترین مراکز خرید بانکوک می توان مرکز خرید سیام، مرکز تجاری ام کاتیر، مرکز خرید ام بی کی، مرکز خرید پانتیپ پلازا، مرکز خرید سنترال ورلد، مرکز خرید سنترال چیلدوم و سنترال امبسی را نام برد. همان طور که می بینید بانکوک مملو از مراکز خرید است. شاید به نحوی بتوان آن را با استانبول مقایسه کرد.

علاوه بر این مراکز خرید، می توان از بازارهای روی آب بانکوک نیز نام برد که برای گردشگران بیشتر جنبه بازدید دارد زیرا در این مراکز بیشتر مایحتاج زندگی نظیر غذا، سبزی ها و ... به فروش می رسد.

بدون شک اگر یک مکان در بانکوک وجود داشته باشد که سفر به این شهر بدون بازدید از آن ناقص خواهد ماند، کاخ بزرگ بانکوک یا Grand Palace است که بسیار خیره نماینده و چشمگیر است و یکی از معروف ترین بناهای تایلند است. کاخ بزرگ تایلند در سال 1782 ساخته شده است و تا 150 سال بعد از آن محل زندگی پادشاهان تایلند و درباریان و مقامات بلندپایه دولتی بوده است.

این بنای زیبا، مانند بانویی پیر و سالخورده است که همچنان با معماری و جزئیات زیبایش هیبت خود را حفظ نموده است و بازدیدنمایندگان زیادی را به سوی خود جلب می نماید و گویی ادای احترامی است به خلاقیت و هنر مردم تایلند. در داخل دیوارهای این کاخ بزرگ وزارت جنگ تایلند و ادارات وابسته به آن نیز وجود داشته است. امروزه این مجموعه به عنوان قلب معنوی پادشاهی تایلند باقی مانده است. معبد فراکائو نیز در داخل محوطه کاخ بزرگ واقع شده است که در واقع می توان هم کاخ و هم معبد را هم زمان باهم بازدید کرد.

معبد وات آرون که ارتفاع آن بیش از 70 متر است، در ساحل غربی رودخانه، یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی بانکوک است. قرارگیری معبد وات آرون در کنار رودخانه و معماری متفاوتش نسبت به دیگر معابد که در آن از کاشی، سرامیک و شیشه های رنگی استفاده شده، زیبایی بسیاری را به این منطقه بخشیده است. نام دیگر این معبد، معبد سپیده دم temple of the dawn است چراکه در هنگام طلوع و غروب آفتاب چشم هر مسافری را به خود جلب می نماید. مجسمه بودای طلایی در این معبد واقع شده است و یکی از اماکن مقدس بوداییان به حساب می آید.

باغ وحش و سافاری بانکوک یکی از بهترین و معروف ترین محل ها جهت بازدید از حیوانات مختلف از سراسر جهانست. این مجموعه به دو بخش پارک حفاظت شده و باغ وحش تقسیم شده و در آن می توانید حیواناتی نظیر شیر، ببر، پلنگ، فیل، زرافه، کرگدن و .... را مشاهده کنید.

یکی از تفریحاتی که در سفر به بانکوک می توانید انجام دهید قایق سواری در رودخانه چائوپرایا می باشد. در این جهت چشم اندازهایی از معابد و اماکن تاریخی بانکوک خواهید داشت که بسیار خاطره انگیز می باشد. رودخانه چائوپرایا به رودخانه پادشاهان نیز معروف است و منبع اصلی درآمد برای بسیاری از مردم تایلند می باشد. در این رودخانه 4 قایق اکسپرس متفاوت و یک قایق توریستی مشغول به فعالیت هستند.

برای ناهار یا شام هم می توانید در یکی از رستوران های ساحلی و یا رستوران هایی که بر پشت بام ساختمان های بلند بناشده اند به صرف غذاهای خوشمزه تایلندی بپردازید.

برای سفر به بانکوک می توانید با شماره تلفن 88559925 تماس حاصل فرمایید و یا برای اطلاعات بیشتر به سایت AftabTravel.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 552

به "نکاتی در خصوص سفر به بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در خصوص سفر به بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید