تاثیر فعالیت پارک&zwnjهای بانوان در کاهش مصرف&zwnjگرایی و مدگرایی

به گزارش لیسون، خبرنگاران/خوزستان سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم تجهیز و فعالیت پارک های بانوان، گفت: در پارک های بانوان علاوه بر اینکه شاهد حفظ سلامت روان بانوان خواهیم بود، آسیب های اجتماعی مثل مصرف گرایی، مدگرایی و حتی گرایش به یک سری خرج کردن ها تفننی کاهش پیدا می کند.

تاثیر فعالیت پارک&zwnjهای بانوان در کاهش مصرف&zwnjگرایی و مدگرایی

زینب پارسافخر در جلسه شورای ورزش خوزستان که امروز (15 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار گشت، اظهار کرد: همواره از سهم زنان به نسبت جمعیتی اشاره می کنیم که جمعیت قابل توجهی از جامعه را به خود اختصاص داده اند و به همان نسبت نیز عدم توجه به شادابی و سلامت بانوان، سلامت جسم و روان آنها را خدشه دار کرده و آسیب جدی به آن ها وارد می کند. امروز نیز با گسترش شهرنشینی و به ویژه آپارتمان نشینی باید به دنبال راهکارهای معقولی برای پیشگیری از افسردگی روح و روان و فرسودگی های فیزیکی که زنان و دختران ما را همواره تهدید می کند، باشیم.

به گزارش خبرنگاران، وی افزود: در این بین می توان از پارک های بانوان با بستر مناسبی که دارند، در جهات مختلف به ویژه فعالیت های ورزشی استفاده کرد. ضمن این که بانوان در پارک های بانوان می توانند به واسطه فضای بسیار مناسبی که وجود دارد، از خدمات آموزشی بهره مند شوند و از آموزش های مربوط به مهارت های زندگی، برگزاری دوره هایی که باعث تحکیم بنیاد خانواده می شوند و ... استفاده کنند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه در پارک های بانوان شاهد حضور گروهی و مشارکتی زنان در ورزش های جمعی در محیط های مناسب هستیم، این مهم باعث افزایش حس مشارکت و روحیه مطالبه گری بین خانم ها نیز می شود. قطعا توجه به برخی فضاهای شهری مثل پارک های بانوان با مجموعه ای از علایق زن ها می تواند اقدام مناسبی جهت شکوفایی فردی و اجتماعی زنان شود آن هم در جایی که به خوبی امنیت بانوان تامین می شود و بانوان می توانند با فراغ خاطر در یک محیط مناسب فعالیت کنند.

وی بیان نمود: در پارک های بانوان علاوه بر اینکه شاهد حفظ سلامت روان بانوان خواهیم بود، آسیب های اجتماعی مثل مصرف گرایی، مدگرایی و حتی گرایش به یک سری خرج کردن های تفننی نیز کاهش پیدا می کند. ضمن اینکه فقر حرکتی در زنان و دختران ما بالا رفته و توده بدنی آن ها افزایش پیدا کرده است، به صورتی که چاقی به وفور بین خانواده ها و بچه ها دیده می شود. در حالیکه پارک های بانوان فرصت مناسبی برای پیشگیری و کاهش این موارد است.

پارسافخر مطرح کرد: همچنین آمار سزارین در نسل جدید بالا است و وقتی با آن ها صحبت می شود، می گویند نمی توانیم از عهده زایمان طبیعی برآییم و این موردی است که با توسعه و تجهیز پارک های بانوان می توانیم از نظر جسمی و روحی زنان را به آمادگی زایمان طبیعی برسانیم. خواهش من این است به منظور تحقق حقوق شهروندی که از وظایف مدیران شهری ما است، بررسی های لازم در خصوص پارک های بانوان استان انجام شود تا با اعتبار مناسب بتوانیم پارک های بانوان را تجهیز کنیم.

وی گفت: در استان خوزستان 12 پارک بانوان وجود دارد که از این تعداد شش پارک خاص بانوان است که در شهرهای امیدیه، ماهشهر، رامهرمز، رامشیر، الوان و آغاجری هستند. چهار پارک نیز مخصوص خانواده ها داریم که در شهرهای دزفول، رامهرمز، شوش و شوشتر هستند. 2 پارک هم در اهواز داریم که قرار است طی یک ماه آینده پارک شهروند اهواز قابل استفاده باشد اما پارکی که در اتوبان گلستان است، همچنان شرایط آن مشخص نیست.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان نمود: اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم، این در گرو داشتن سلامت زنان، دختران و مادران ما است و ان شاءالله این دغدغه را مبنای برنامه ریزی های مان قرار دهیم و بتوانیم سیاست گذاری ها را اصلاح کنیم و در جهت بهبود آن همه با هم گام برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1334

به "تاثیر فعالیت پارک&zwnjهای بانوان در کاهش مصرف&zwnjگرایی و مدگرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر فعالیت پارک&zwnjهای بانوان در کاهش مصرف&zwnjگرایی و مدگرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید