جبلی: سریال های فاخر نمی سازیم چون بودجه نداریم

به گزارش لیسون، رییس صداوسیما اطلاع داد که مجلس بودجه ویژه حمایتی برای دو سریال موسی و سلمان فارسی به عنوان دو پروژه الف ویژه سازمان صداوسیما در قانون بودجه لحاظ نموده است.

جبلی: سریال های فاخر نمی سازیم چون بودجه نداریم

به گزارش مهر، پیمان جبلی رییس صداوسیما در حاشیه یک مراسم درباره اینکه تبلیغات و آگهی های بازرگانی چقدر می تواند بودجه سریال های تازه سیما را تامین کند و چقدر احتیاجمند یاری های مالی هستند به خبرنگار مهر اعلام کرد: بودجه ای که دولت به وسیله قانون بودجه در مجلس تصویب شده و دولت به ما اختصاص می دهد به همراه عایدیی که ما مکلف هستیم به وسیله آگهی بازرگانی ایجاد کنیم بودجه ما را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: بودجه سالانه ما دو بخش بیشتر ندارد اول بودجه ای که دولت تحت عنوان یاری زیان به ما می دهد یا تخصیصی که سازمان برنامه ماه به ماه به صدا و سیما می دهد و یک بخش دیگر عایدی آگهی بازرگانی است. این دو تنها عایدی و تنها منابع مالی سازمان صداوسیما است، با این دو منابع عایدیی، هم باید سازمان اداره گردد و هم فراوریات شبکه های صدا و سیما به انتها برسد.

بودجه کافی نیست، امکان فراوری آثار ارزشمند فاخر را نداریم

رییس صداوسیما درباره بودجه سریال های الف ویژه و فاخر توضیح داد: در حال حاضر فیلم نامه های بسیار با کیفیت و فاخر داریم مثلاً فیلمنامه پوریای ولی آقای جعفری جوزانی جزو همین آثار فاخر است و فیلمنامه های دیگری هم داریم اما امکان فراوری کارهای ارزشمند فاخر نداریم به علت اینکه منابع مالی ما برای ساخت این آثار کفایت نمی کند.

وی اضافه کرد: بارها هم اعلام کردم که اگر بنا باشد در سال، یک سریال الف ویژه فراوری کنیم و به عبارتی هفته ای یک قسمت سریال الف ویژه روی آنتن داشته باشیم، لازمه آن این است که منابع لازم برای چنین فراوریاتی به صورت جداگانه به صدا و سیما اختصاص یابد. اگرچه مجلس در لایحه بودجه یاری هایی لحاظ نموده است منتهی آن چیزی که ما احتیاج داریم برای یک جهش در عرصه فراوری مجموعه های نمایشی، بودجه ای بیشتر از این یاری ها را می طلبد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مهر نسبت به یاری حمایتی مجلس که پیش از این اعلام شده بود به دو سریال الف ویژه می رسد گفت: در قانون بودجه فقط برای دو سریال موسی و سلمان فارسی بودجه در نظر گرفته شده است.

یاری حمایتی مجلس به دو سریال الف ویژه اختصاص یافت

جبلی درباره مقدار این بودجه حمایتی هم توضیح داد: از آنجایی که هنوز قطعی نشده است اطلاع دقیق از رقم آن ندارم اما همین دو سریال الف ویژه هم ممکن است در معرض تخصیص ناقص قرار بگیرند. ما این دو پروژه استراتژیک را با رعایت تمام اصول پیش می بریم به ویژه سلمان فارسی که در میانه کار است و سعی داریم با روندی فراوری آن پیش برود که برای کارگردان و تهیه کننده اطمینان بخش باشد و دچار وقفه نگردد.

رییس صداوسیما در انتها عنوان نمود: به نظر می رسد حدود 40 فیلمنامه فاخر داریم که آماده فراوری و کلید زدن است که همانند آقایان درویش، لطیفی، جعفری جوزانی و… از جمله کارگردانانی هستند که با آنها صحبت نموده ام. من با بسیاری دیگر از کارگردانان نام آشنا صحبت کردم و همه آمادگی فعالیت در مجموعه های فاخر دارند اما منوط به این است که ما بتوانیم منابع مالی پایدار تعریف کنیم. با این حال همان طور که آقای نقویان گفتند در کارهای جاری که در پیش فراوری و فراوری داریم مسئله ای (به لحاظ مالی) وجود ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2223

به "جبلی: سریال های فاخر نمی سازیم چون بودجه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبلی: سریال های فاخر نمی سازیم چون بودجه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید