خانه بوم گردی روستای سرکوبه شهرستان خمین افتتاح شد

به گزارش لیسون، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: احداث خانه های بوم گردی شتاب خوبی در کشور دارد، در احداث خانه های بوم گردی در آگاه راه هستیم.

خانه بوم گردی روستای سرکوبه شهرستان خمین افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه خانه های بوم گردی به علت بومی بودن مکان های مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند، اظهار کرد: گردشگران رغبت بیشتری به هتل های چند ستاره دارند اما اقامتگاه های بوم گردی به علت بومی بودن و استفاده از غذاهای محلی مکان مناسبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه هستند.

ایزدی به رشد چمشگیر خانه های بوم گردی در کشور اشاره نمود و گفت: امیدوارم شاهد افزایش خانه ها و اقامتگاه های بوم گردی در استان مرکزی باشیم.

معاون گردشگری در حاشیه افتتاح این خانه بوم گردی اظهار کرد: این اقامتگاه با هزینه بیش از 6میلیارد ریال بازسازی و احیا شده است،

سید حسن حسینی اعلام کرد: تجهیز و بازسازی این اقامتگاه یکسال ماه زمان برده است. این اقامتگاه در حال حاضر به صورت مستقیم 3 نفر اشتغالزایی نموده است.

لازم به ذکر است؛ اقامتگاه بوم گردی حسنعلی میرزا در روستای سرکوبه در خانه ای بومی و روستایی شامل میهمانخانه، آشپزخانه و وسایل مورد استفاده زندگی، سرویس بهداشتی و اتاق های اسکان افتتاح شد.

خانه بوم گردی حسنعلی میرزا در روستای سرکوبه ظرفیت پذیرش همزمان 50 نفر مسافر را دارد.

به گفته حسینی معاون گردشگری در حال حاضر مسافران داخلی از این خانه ها استقبال بسیار خوبی داشتند.

وی اضافه کرد: مجوز اولین خانه بوم گردی در روستای تاریخی سرکوبه از توابع شهرستان خمین فعالیت خود را از امروز شروع کرد، سعی داریم ظرف یکسال آینده تعداد این خانه ها افزایش یابد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 276

به "خانه بوم گردی روستای سرکوبه شهرستان خمین افتتاح شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خانه بوم گردی روستای سرکوبه شهرستان خمین افتتاح شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه بوم گردی روستای سرکوبه شهرستان خمین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید