دو طلا و دو برنز ایرانی ها در مرحله نخست، رکورد دور قبل شکست!

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، نخستین مرحله از رقابتهای دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا از عصر امروز در تایلند شروع شد که در سرانجام دوومیدانی کاران ایرانی پیروز به کسب سه مدال طلا و دو برنز شدند. نتایج زیر در مواد مختلف روز نخست به دست آمد:

دو طلا و دو برنز ایرانی ها در مرحله نخست، رکورد دور قبل شکست!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

پرش ارتفاع مردان:

در این ماده کیوان قنبر زاده ضمن تکرار رکورد ملی (رکورد خودش) با گذشتن از ارتفاع 2.26 با تعداد خطای کمتر قهرمان شد. قنبرزاده برای رسیدن به ورودی المپیک ریو فقط سه سانتی متر کم داشت. در این ماده نمایندگان کشورهای سوریه و چین به ترتیب دوم و سوم شدند. محمد رضا وظیفه دوست دومین پرنده ایران در این مسابقات بود که با گذشتن از مانع دو متر و 19 سانتی متری هفتم شد.

دو 100 متر مردان:

در دو 100 متر نیز حسن تفتیان در حالی که وزش باد منفی یک متر بر ثانیه بود، با ثبت زمان 10:24 ثانیه به مدال طلا دست یافت. دونده چینی نایب قهرمان شد و نماینده کشور سنگاپور برنز گرفت.

دو 400 متر مردان:

در دو 400 متر هم سجاد هاشی آهنگری به عنوان سومین مدال آور تیم ملی کشورمان با ثبت زمان 46.72 ثانیه پیروز شد سومین مدال طلا را برای تیم ایران کسب کند و بر سکوی نخست این ماده بایستد. در دو 400 متر دوندگان ویتانم و هند به ترتیب دوم و سوم شدند. مهدی زمانی دیگر نماینده ایران در این مسابقات بود که با زمان 47:07 در صندلی چهارم نهاده شد.

دو 800 متر مردان:

در دو 800 متر امیر مرادی دونده نیمه استقامتی ایران با ثبت زمان 1:50:15 بر سکوی سوم این مسابقات ایستاد و نمایندگان هند و سریلانکا به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان این ماده شدند. مسلم نیادوست دیگر ورزشکار کشورمان در این ماده بود که زمان 1:50:24 به عنوان چهارمی رسید.

پرش ارتفاع بانوان:

سپیده توکلی رکورددار پرش ارتفاع کشورمان هم با گذشتن از مانع یک متر و 79 سانتی متری به مدال برنز رسید. در پرش ارتفاع پرندگان تایلند و چین عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

پرتاب وزنه مردان:

علی ثمری در ماده پرتاب وزنه با پرتابی به میزان 17 متر و 47 سانتی متر در صندلی پنجم نهاده شد. در این ماده پرتابگران هند قهرمان شد و نمایندگان کشور چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

پرش طول مردان:

در ماده پرش طول محمد ارزنده با 7.44 سانتی متر در صندلی ششم ایستاد. پرنده چینی قهرمان شد. نماینده هند به مدال نقره رسید و دیگر نماینده کشور چین سوم شد.

سبحان طاهر خانی دیگر نماینده ایران نیز به دلیل سه خطای پی در پی از حضور در مرحله اول مسابقات حذف شد.

دو 100 متر بانوان:

فرزانه فصیحی هم نماینده بانوان ایران در دو 100 متر بود که با ثبت زمان 11:95 در صندلی ششم ایستاد. در این ماده دوندگان قزاقستان، چین و هند به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

4 در 400 متر امدادی:

تیم 4 در 400 متر امدادی کشورمان هم به علت خطا از دور مسابقات در مرحله اول کنار رفت.

به گزارش خبرنگاران، رقابتهای دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا با حضور 20 کشور، تایلند، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان، هند، چین، ژاپن، تایپه، عراق، سوریه، هنگ کنگ، سریلانکا، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، استرالیا، تاجیکستان و کویت، در سه مرحله در کشور تایلند برگزار می گردد، که ورزشکاران امروز مرحله نخست را در شهر بانکوک پشت سر گذاشتند.

مراحل دوم و سوم هم به ترتیب در روزهای چهارم و هشتم تیر ماه در شهر های پاتوم تانی و چانتابوری برگزار خواهد شد.

تیم ملی ایران در دور قبلی این رقابتها (سال 2013) با چهار مدال (دو طلا و دو برنز) در مجموع هر سه مرحله به کار خود خاتمه داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 628

به "دو طلا و دو برنز ایرانی ها در مرحله نخست، رکورد دور قبل شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو طلا و دو برنز ایرانی ها در مرحله نخست، رکورد دور قبل شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید