ردوندو: کولینا گفت هرگز آن دریبل مرا فراموش نمی کند، اولدترافورد با وجود حذف منچستریونایتد ما را تشویق کرد

به گزارش لیسون، با گذشت دو دهه از آن دریبل تاریخی، هنوز نام فرناندو ردوندو فراموش نشده است.

ردوندو: کولینا گفت هرگز آن دریبل مرا فراموش نمی کند، اولدترافورد با وجود حذف منچستریونایتد ما را تشویق کرد

به گزارش خبرنگاران، فرناندو ردوندو، ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و باشگاه های میلان و رئال مادرید در بیستمین سالگرد دریبل تاریخی در بازی مرحله حذفی فصل 2000-1999 لیگ قهرمانان اروپا با لباس رئال مادرید در خانه منچستریونایتد در گفت و گو با AS از احساس خودش در آن رقابت و اتفاقات متعاقب گفت.

دریبل کشویی او در گوشه محوطه جریمه، رائول را مقابل دروازه خالی اشمایکل واقع شده است و یکی از گل های منجر به صعود رئال مادرید را رقم زد؛ حرکتی که از آن به عنوان بهترین دریبل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا یاد می گردد.

ردوندو در بیستمین سالگرد دریبل تاریخی گفت: ویروس کرونا و روزهای قرنطینه دردناک و پیچیده است. باید مسئولیت پذیر باشیم و امیدوارم با هم بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم. واقعیت این است که فراتر از آمارها شرایط در همه جای جهان یکسان است و ما همگی شرایط مشابهی را تجربه می کنیم.

او در ادامه اضافه کرد: از مرگ لورنزو سانس، رئیس من در دوران حضور در رئال مادرید خیلی ناراحت شدم. خاطرات فوق العاده ای از او دارم.برای مثال 2 عنوان قهرمانی اروپا به خصوص قهرمانی هفتم برای ما بسیار خاص بود. رئال مادرید 32 سال بدون عنوان قهرمانی در اروپا سپری نموده بود و این قهرمانی معنای زیادی داشت. من به وسیله پدرم که در مذاکرات حضور داشت، می دانم او چقدر برای جذب من علاقه نشان داد. همواره قدردانش خواهم بود. برای خانواده اش و پسرش فرناندو که رابطه خوبی با او دارم، متأسفم. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم با هم ملاقات نموده و ادای احترام کنیم.

او در ادامه اضافه کرد: 20 سال از آن دریبل تاریخی گذشته و همه چیز مثل یک دروغ به نظر می رسد. این یکی از خاطرات عزیز من است؛ شاید چون در نهایت فاتح آن فصل لیگ قهرمانان شدیم. بازی را خوب به یاد دارم و از نیمه زمین ما آغاز شد. بازیکنان یونایتد، بازیکنان ما را تحت فشار قرار داده بودند. توپ را از روبرتو کارلوس گرفتم، با ساویو بازی کردم و او از بالای سر گری نویل توپ را به من برگرداند و از سمت چپ آن حرکت را آغاز کردم. لحظه الهام بخشی بود و در نبرد تک به تک، حرکتی تکنیکی بود. قبلا هیچوقت به طور جدی این حرکت را انجام نداده بودم اما در لیگ های سطح پایین تر کشورم با آرژانتینیوس جونیور مکررا آن حرکت را انجام می دادم. سرم را بلند کردم و بعد از کمی مکث رائول را دیدم.

به او پاس دادم تا کار را تمام کند. بازی رفت و برگشت فوق العاده ای بود. آنها تیم بسیار خوبی داشتند. مدافع عنوان قهرمانی نام داشتند و آن سال در لیگ قهرمانان اروپا در خانه شکست نخورده بودند. اولدترافورد استادیوم فوق العاده ای است. خیلی خوب به یاد دارم وقتی بازی تمام شد و زمین را به مقصد رختکن ترک کردیم، کل استادیوم بدون در نظر دریافت حذف تیمشان، ما را تشویق می کردند. از این روحیه و درک طرفداران لذت بردم.

ردوندو ادامه داد: بعد از آن پشت پا، فرگوسن گفت این پسر در کفش های خود آهن ربا دارد و کولینا هم گفت هیچ وقت آن پشت پای ردوندو را فراموش نمی کنم چون یکی از زیباترین حرکاتی بود که در زمین فوتبال دیدم.این 2 جمله فوق العاده هم بخشی از آن خاطره زیبا و دوست داشتنی هستند.

او در خصوص روابطش با رئال مادرید اضافه کرد: رابطه من با رئال مادرید ابدی است. به خاطر مصدومیت زانویم نتوانستم در بازی پیشکسوتان باشگاه حضور پیدا کنم اما همواره در ارتباط هستیم. روز هایی که در سانتیاگو برنابئو یا والدبباس سپری کردم را همواره در خانه به یاد دارم.هرکس که در مادرید بوده و پیراهن این تیم را به تن نموده باشد، با نقدها و توقعات آشناست. نکته قابل توجه نحوه بازگشت زیدان است که رشد خود به عنوان سرمربی را هم نشان داد.شخصا هرچه بیشتر بازی می کردم، حس بهتری داشتم. او جوان و از لحاظ جسمانی هم قدرتمند است. آنالیز این مساله و ارزیابی آن براساس تقویم بازی ها و زمان بندی تورنمنت ها به اضافه اینکه بازیکن چه حسی دارد، به عهده مربی است.

او توضیح داد: والورده واقعا برای تیم مهم است. بسیار جوان به نظر می رسد، جنب و جوش زیادی دارد و در مدت زمانی کوتاه شخصیت خود را نشان داده است.راموس روزهای فوتبالی زیادی در پیش دارد. از لحاظ جسمانی آماده است و بسیار هم حرفه ای به نظر می رسد. خودش تصمیم می گیرد چه زمانی بازنشسته گردد. منطقی است که در رئال مادرید بماند و به خاطر تمام کارهایی که نموده باید با باشگاه در ارتباط بماند.

ردوندو در خاتمه اضافه کرد:رئال مادرید همواره حامی آموزشگاه بوده است. در حقیقت بازیکنان بی شماری از آموزشگاه ظهور نموده و در تیم های مختلف به سطحی بالا رسیده اند. رشد و پیشرفت یک استعداد جوان به زمان احتیاج دارد.سال گذشته پیشنهاد برای مربیگری داشتم اما زمان مناسبی نبود. وقتی UEFA Pro را در فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاتمه می رساندیم، مصاحبه ای انجام دادم و در خصوص تصمیم خودم و اهمیت کار از پایه صحبت کردم. مجبور شدم برای مقایسه روش های مختلف به ایتالیا، اسپانیا و انگلیس سفر کنم. باید صبر کنم تا این شرایط به خاتمه برسد اما ایده مربیگری در ذهنم بسیار روشن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 950

به "ردوندو: کولینا گفت هرگز آن دریبل مرا فراموش نمی کند، اولدترافورد با وجود حذف منچستریونایتد ما را تشویق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردوندو: کولینا گفت هرگز آن دریبل مرا فراموش نمی کند، اولدترافورد با وجود حذف منچستریونایتد ما را تشویق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید