ساخت و بازسازی 1200 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش لیسون، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی، ساخت و بازسازی 1200 قطعه تخصصی از ابتدای سال جاری تا به امروز در این نیروگاه اطلاع داد.

ساخت و بازسازی 1200 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

داریوش محمودی گفت:با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی های ساخت داخل برترین گزینه برای تامین قطعات، جهت فراوری برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در راستا ساخت داخل موجب حمایت از فراوری کننده های داخلی، یاری به اشتغال و صرفه جویی ارزی خواهد شد.

محمودی گفت: این مجموعه از ابتدای سال جاری تا به امروز پیروز به بومی سازی بیش از 1200 قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

او گفت: قطعات یدکی ولو های آب شیرین کن، نازل تفلونی و هدر آب پاش آب شیرین کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین به وسیله متخصصان این نیروگاه ساخته شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: هوزینگ مکانیکال سیل، کاسه نمد، قطعات کمپرسور شامل اینترکولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون ها، گلند های روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلتر های هوا، قطعات پوسته یاتاقان بانداسکرین، یاتاقان و پوسته یاتاقان G.R.FAN، پروانه پمپ بلودان آب شیرین کن، کمربند و نازل جهت انشعاب نو راستا آب دریا در کلرزنی، ساپورت های داخلی تانک میکس بد، استم اکچویتور کنترل والو آب شیرین کن، پولی کمپرسور هیدروژن، شافت پمپ بلودان آب شیرین کن در این مدت به وسیله متخصصان داخلی نیروگاه بومی سازی شده است.

نیروگاه بندرعباس با دارا بودن 4 واحد بخار و 2 واحد گازی به ظرفیت 1320 مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می نماید.

خبرنگاران هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2118

به "ساخت و بازسازی 1200 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و بازسازی 1200 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید