سناریوی فوتبال ایران برای پاییز، اوج فشردگی!

به گزارش لیسون، فصل جاری فوتبال ایران با اتمام بازی های لیگ قهرمانان آسیا در مهر ماه در قطر بسته می شود ولی بازیکنان ملی پوش فرصتی باری استراحت نخواهند داشت و باید به تیم ملی ملحق شوند تا چهار دیدار سرنوشت ساز در انتخابی جام جهانی برگزار شود.

سناریوی فوتبال ایران برای پاییز، اوج فشردگی!

به گزارش خبرنگاران، فصل جاری فوتبال ایران متشکل از رقابت های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا با شیوع ویروس کرونا طولانی تر از هر فصلی شده و تیم ها با احتساب زمان آغاز تمرینات خود که از نخستین روزهای تیرماه سال گذشته آغاز شد، در حال پشت سر گذاشتن سیزدهمین ماه از این فصل فرسایشی هستند و فعلا باید دو ماه دیگر بازی کنند.

طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ فوتبال، لیگ نوزدهم تا روزهای پایانی مرداد ادامه دارد و در شرایط فعلی پنج هفته از این رقابت ها باقی مانده است. از طرفی سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات تاکید کرده که موظف به برگزاری جام حذفی هستند و بعد از اتمام لیگ، این رقابت ها با دیدار استقلال و سپاهان در یک چهارم نهایی آغاز می شود.

به طور کلی، سازمان لیگ در تلاش است که لیگ و جام حذفی را تا قبل از اردوی تیم ملی در اواسط شهریور تمام کند و به جز چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو، سایر تیم ها به فعالیت خود در این فصل پایان دهند.

11 روز سخت در انتظار تیم های آسیایی

بعد از کشمکش های فراوان میان AFC و تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، بالاخره زمان و مکان برگزاری این بازی ها به صورت متمرکز تعیین شد و در نهایت قطر به علت داشتن زیرساخت های پیشرفته، میزبان چهار هفته باقی مانده از دور گروهی شد.

طبق برنامه اعلامی این مسابقات از 24 شهریور به صورت فشرده آغاز می شود و تا سوم مهر ادامه دارد و بعد از 11 روزبه پایان می رسد و تیم های صعود کننده برای ادامه رقابت ها در قطر آماده می شوند و در عوض تیم های حذف شده، راهی خانه می شوند و پفراینده آن ها برای فصل جاری بسته می شود.

ایرانی ها به مرحله حذفی می فرایند؟

دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات در منطقه غرب نیز در روزهای 5 و 6 مهر و یک چهارم نهایی 9 مهر و بازی های نیمه نهایی 12 مهر برگزار می شود. دیدار فینال نیز 15 آذر برگزار می شد که هنوز AFC درباره مکان آن تصمیم گیری نکرده است.

برنامه ریزی فوق به این معنی است که تیم های ایرانی در صورت صعود به مرحله حذفی، باید ابتدا در یکی از روزهای 5 یا 6 مهر به میدان می فرایند و می توانند تا مرحله نیمه نهایی در قطر پیش بفرایند. البته این موضوع بستگی به تلاش و موفقیت تیم های ایرانی دارد که در دو بازی ابتدایی خود نتوانستند بیشتر از سه امتیاز به دست آورند و باید تلاش مضاعفی برای صعود به مرحله بعد بازی ها انجام دهند.

فیفا دی قبل و بعد از لیگ قهرمانان آسیا

چهار کننده ایران برای حضور در این رقابت ها، باید ابتدا بازیکنان ملی پوش را در اختیار تیم ملی ایران قرار دهند که در اواسط شهریور با ازبکستان و یک تیم دیگر دیدار خواهد کرد. بعد از انجام بازی ایران مقابل ازبکستان در تاشکند، ملی پوشان به باشگاه های خود باز می گردند تا در مدت یک هفته برای این رقابت ها که به صورت متمرکز در قطر برگزار می شود، آماده شوند.

پس از اتمام بازی های لیگ قهرمانان آسیا در قطر، مجددا ملی پوشان به تیم ملی ملحق خواهند شد تا برای دو دیدار با هنگ کنگ و کامبوج در 17 و 22 مهر در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا به تیم ملی کمک کنند.

پایان فصل 99-98 بعد از 16 ماه!

پس از اتمام بازی ها لیگ قهرمانان آسیا در مهر ماه سال جاری، پفراینده فصل 99-98 برای همه تیم های ایرانی بسته خواهد شد و فقط بازیکنان ملی پوش به تیم ملی ملحق می شوند تا با هنگ کنگ و کامبوج بازی کنند.

بعد از بازی های تیم ملی مقابل هنگ کنگ و کامبوج، شاگردان اسکوچیچ باید در آبان برای دو دیدار سرنوشت ساز با عراق و بحرین آماده شوند که از حساسیت بالایی برای جامعه فوتبال برخوردار است و تیم ملی برای رفتن به مرحله بعد انتخابی جام جهانی، باید هر دو دیدار را با رجحان پشت سر بگذارد.

لیگ بیستم از آذرماه آغاز می شود؟

با این حال، پفراینده فصل آینده فوتبال و لیگ برتر بیستم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که هنوز سازمان لیگ موضع رسمی خود را برای فصل آینده اعلام نکرده است اما برآوردها حاکی از این است که بعد از استراحت تیم های آسیایی و بازیکنان ملی پوش و همچنین انجام دو دیدار با عراق و بحرین، سازمان لیگ برای آغاز لیگ بیستم از آذر اقدام کند که با توجه به شیوع کرونا، امری اجتناب ناپذیر است و نمی توان بیش از این فصل آینده را با تاخیر آغاز کرد.

با پیش بینی های صورت گرفته، اگر لیگ برتر بیستم از آذر ماه آغاز شود، از تاریخ آغاز هر ساله مسابقات در مرداد ماه، حدود چهار ماه عقب خواهد افتاد و همین موضوع فشردگی رقابت ها در فصل آینده را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1098

به "سناریوی فوتبال ایران برای پاییز، اوج فشردگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوی فوتبال ایران برای پاییز، اوج فشردگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید